אובמה: הכלכלה האמריקנית יכולה לספוג מכה ולהתאושש מהר

הנשיא אופטימי: "אנחנו חוזרים לשיווי משקל - ללא ספק יהיו עוד אתגרים לפנינו, אבל הנתונים מראים שיש התקדמות" ■ "הדרך היחידה שבה נוכל להימנע מלהיות בני ערובה לתנודות במחירי הנפט בטווח הארוך, היא לצמצם את התלות שלנו בנפט"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך היום (שבת) את העם האמריקני על החדשות הטובות של דו"ח התעסוקה שהראה כי המשק התווספו במפתיע מעל 200 אלף משרות בחודש שעבר. "אנחנו חוזרים לשיווי משקל".

"ללא ספק יהיו עוד אתגרים לפנינו, אבל הנתונים מראים שיש התקדמות", אמר אובמה והדגיש "זה מוכיח עד כמה לכלכלה האמריקנית והעובד האמריקני יש יכולת התאוששות מהירה".

מחלקת המסחר של ארה"ב דיווח אתמול כי 244 אלף משרות נוספו בארה"ב, העלייה הגדולה ביותר ביצירת מקומות תעסוקה בשנה האחרונה. העלייה המפתיעה במשרות בחודש אפריל עשויה להרגיע את חששות המשקיעים מפני האטה בשוק האמריקני. לעומת זאת, נתון פחות מעודד היה ששיעור האבטלה בארה"ב עלה ל-9%.

אובמה הקליט את נאומו השבועי במפעל חלקי חילוף באינדיאנה שביקר בו אתמול לקידום מדיניות האנרגיה שלטענתו תסייע לאמריקנים להפחית את התלות בנפט זר ויקר.

"רבים עדיין מחפשים עבודה, ורבים שעובדים מגלים שהמשכורת שלהם לא עומדת בקצב עליית המחירים", אמר הנשיא האמריקני וציין כי במקומות רבים בעולם, כמו באינדיאנה, הדלק מגיע לשיא של כל הזמנים.

"הדרך היחידה שבה נוכל להימנע מלהיות בני ערובה לתנודות במחירי הנפט בטווח הארוך, היא לצמצם את התלות שלנו בנפט. המשמעות היא פיתוח מקורות של אנרגיה חלופית", הדגיש.