ציפי לבני: "נתניהו ייבעט מכיסאו בבחירות הבאות"

יו"ר האופוזיציה התראיינה ל"פגוש את העיתונות" ותקפה בחריפות את רה"מ, תוך שהיא מציגה פתרון יצירתי לצאת מהפלונטר המדיני: לקיים בחירות בישראל ■ "ישראל חלשה בגלל נתניהו"

"מדינת ישראל הפכה להיות מבודדת וחלשה כתוצאה מהפסיביות של ראש הממשלה נתניהו" - כך האשימה היום (שבת) יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בראין שהעניקה ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

לבני תקפה בחריפות את נתניהו וטענה כי אל לו להתמקד בקרב בלימה בזירת הבינלאומית אל מול הרצון של הפלסטינים להקים מדינה באופן חד צדדי בספטמבר, אלא ליזום מהלכים מדיניים.

לבני אמנם הסכימה כי "חמאס אינו רוצה לסיים את הסכסוך ואי אפשר להגיע איתו להסכם", אך אמרה שיש לדבר עם אבו מאזן ולהוביל עימו מהלכים: "נתניהו רוצה שהעולם יחרים את הפלסטינים בעקבות ההסכם של חמאס ופתח, אבל מה העולם עושה כשנתניהו חוזר מהביקור שלו בחו"ל ואומר שישראל תקפיא את העברת הכספים לרשות הפלסטינים? העולם מעביר כספים בעצמו. נתניהו צריך לייצר מו"מ. נתניהו לא מאמין בעולם, אני כן. נתניהו צריך לשלם כדי שהעולם יאמין לו; הוא היה צריך להאריך את ההקפאה - וגמגם. רה"מ לא יודע להתנהל".

לבני אמרה כי יש להתנער מיוזמות חד צדדיות והתייחסה גם לעתיד ההתנחלויות כשאמרה: "גושי ההתיישבות יהיו חלק ממדינת ישראל רק אם ישראל תדע להתנהל נכון במו"מ". היא אמרה ש"עוד לא מאוחר מדי" לשנות את היוזמה החד-צדדית של הפלסטינים לפעול להכרה במדינה פלסטינית באו"ם בספטמבר.

לבני גם הציגה פתרון יצירתי למדי כדי לבלום את ההידרדרות המדינית, על ידי קיום בחירות בישראל. "לו היו מודיעים עכשיו שיש בחירות בישראל בעוד כמה חודשים, העולם היה עוצר מלכת ולא היו צעדים חד צדדיים, כי היו מבינים שיש תקווה", אמרה לבני.

"רק בחירות בישראל יכולות לעצור את המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם", הוסיפה והדגישה "נתניהו ייבעט מכיסאו בבחירות הבאות".