תוקנה התקלה ברשת סלקום באזור חיפה וצפון הארץ

שיבושים ברשת סלקום היום הובילו לקשיים בהוצאת שיחות וגלישה באינטרנט באזור חיפה וצפון הארץ ■ סלקום: "הקושי באזור הגליל המערבי הסתיים"

חצי שנה לאחר התקלה הגדולה, שיבושים שאירעו היום (א') ברשת סלקום מקבוצת אי.די.בי הובילו לקשיים בהוצאת שיחות וגלישה באינטרנט באזור חיפה וצפון הארץ, ולקוחות התקשו להוציא שיחות ולגלוש באינטרנט - כך נודע ל"גלובס". סלקום מנוהלת על-ידי עמוס שפירא.

על-פי הידוע, שובשה עבודתם של עשרות אתרים סלולריים בצפון הארץ, ולא היתה קליטת שיחות סלולוריות וקבלת ושליחת מידע. הדבר נראה גם במוקדים של החברות המתחרות - פרטנר ופלאפון. התקלה אירעה ברשת דור 3 של החברה, ובעקבות כך העבירה החברה את המנויים לרשת 2.5 (GSM).

נזכיר כי בתפר שבין נובמבר-דצמבר 2010 אירעה תקלה חמורה ברשת סלקום, אשר מנעה קבלה והוצאה של שיחות בקרב מאות אלפי משתמשים, וכן תקלה חלקית גם בשליחה וקבלת SMS. על אף שהנהלת החברה הצהירה לא אחת כי סלקום לא נפגעה מהתקלה, הרי שדוחות הרבעון הרביעי של 2010 ציירו תמונה אחרת.

ההכנסות ברבעון עלו ב-1.4% ל-1.6 מיליארד שקל, כאשר בנטרול ההפרשה החד-פעמית היו ההכנסות צומחות ב-5.4% ל-1.72 מיליארד שקל. בנוסף, הפרישה החברה בדוחות הרבעוניים 66 מיליון שקל בגין פיצוי ללקוחות. כמו כן, שיעור הנטישה עלה ברבעון הרביעי לרמה של 5.3% לעומת 4.8% ברבעון המקביל ב-2009.

מדובר סלקום נמסר בתגובה כי "הקושי באזור הגליל המערבי הסתיים, והגלישה, כמו גם השיחות על גבי רשת דור 3, מתבצעות באופן תקין. החברה מבהירה כי גם בעת התקלה נמשכו כסדרם שירותי דור 2.5".