חברות ישראליות ייצרו רכיבים לטנק ולנגמ"ש אמריקניים

ג'נרל דיינמיקס תרכוש רכיבים לטנק M-1 ולנגמ"ש סטרייקר

זריקת הרגעה נוספת לתעשיות הישראליות בעקבות העברת רוב הייצור של הנגמ"ש-מרכבה נמ"ר לארה"ב: ג'נרל דיינמיקס האמריקנית, שעתידה להוביל את ייצור המשוריין הישראלי והתחייבה לרכש גומלין נרחב בארץ, מתכוונת לרכוש מחברות ישראליות רכיבים שישמשו אותה בייצור של הטנקים והנגמ"שים המשמשים את צבא ארה"ב.זאת, כפי שהובטח ליצרנים המקומיים בכנס מיוחד שקיימה בנושא בימים האחרונים קבוצת אלול תמרינד, שמייצגת את ג'נרל דיינמיקס בישראל.

מדובר בטנקים מסוג M-1A2 ובנגמ"שים המתקדמים מסוג סטרייקר. בכוונת החברה האמריקנית לרכוש רכיבים נוספים מתעשיות ישראליות שישמשו אותה בייצור מוצרים נוספים.

באחרונה חתמה ג'נרל דיינמיקס על הסכם עם הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי של משרד התמ"ת, שבראשות בינה בר-און, לפיו התחייבה לבצע בישראל רכש גומלין בהיקף של כ-150 מיליון דולר בתמורה לייצור של הנגמ"ש הישראלי.

בחודשים האחרונים המהלך עורר דאגה בעשרות חברות ישראליות, רבות מהן קטנות, שעוסקות בייצור רכיבים לנמ"ר ולטנק המרכבה. שם טענו כי הדבר יגרום לירידת ביקוש למוצריהן והביעו חשש מהאטה משמעותית בפעילות. על רקע החששות, כינסה לפני מספר שבועות קבוצת אלול תמרינד, המייצגת בישראל את ג'נרל דיינמיקס את נציגי התעשיות הביטחוניות בארץ, כדי להנחות אותם לגבי מהלכים שיאפשרו להם להשתלב ברכש הנרחב שמתכננת החברה בארץ.

מנכ"ל החברה, תא"ל במיל' אבנר רז, הבהיר כי ג'נרל דיינמיקס נחושה לכבד את הסכמי שיתוף הפעולה עד לסוף תקופה ההתקשרות בעסקת הנמר. בכינוס השתתפו נציגים מהתעשייה האווירית; תפן יציקות; סימת; אימקו; עגם מעלות; יעיל נועה ונציגים מעוד עשרות חברות.