על רקע עסקת מיקרוסופט-סקייפ: וול סטריט ננעלה בעליות

הנאסד"ק עלה בכ-1% ■ ההודעה של מיקרוסופט על רכישת סקייפ לא הטיבה עם מניית החברה אבל העלתה אופטימיות המשקיעים ■ בית זקוק של אלון USA בסכנת הצפה

הבורסות בוול סטריט ננעלו היום (ג') בעליות שערים, כאשר ההודעה של מיקרוסופט על רכישת סקייפ תמכה בטון החיובי בשוק. המסחר התנהל לאורך כל היום במגמה חיובית, לקראת הנעילה העליות התחזקו עד שבסיום היום הנאסד"ק עלה בכ-1%, S&P500 הוסיף 0.8% והדאו-ג'ונס עלה בכ-0.6%. למרות שההודעה על עסקת הענק דווקא לא הטיבה ספיציפית עם מניית מיקרוסופט שירדה בכ-0.5%, היא הצליחה לעורר את אופטימיות המשקיעים לגבי התעוררות שוק הרכישות והמיזוגים. עוד תרם לעליות בוול סטריט, הסנטימנט חיובי בשווקים הגלובליים על רקע הזינוק החד בעודף המסחרי של סין.

בבורסת הסחורות של ניו-יורק, מחיר הנפט ננעל בעלייה של 1.3% לרמה של 103.88 דולר לחבית. מחיר הזהב עלה ב-0.9% לרמה של 1,516.9 דולר לאונקיה, כאשר מחיר הכסף עלה 3.7% והגיע ל-38.49 דולר לאונקיה.

נתון מאקרו חיובי מאוד מכיוון סין על זינוק בעודף הגירעון המסחרי ל 11.4 מיליארד דולר, עשוי לתת דחיפה גם בוול סטריט היום בשל התמיכה שהוא מספק לשוק הסחורות ולסקטור הכרייה. באירופה המשקיעים נותרים אופטימיים למרות שיוון עלולה להזדקק לחבילת חילוץ נוספת.

בתוך כך, יוון הכחישה את הדיווחים על כך שהמדינה צפויה לקבל חבילת חילוץ חדשה המוערכת בכ-60 מיליארד אירו בשל משבר החוב במדינה. "יוון אינה מנהלת דיון באשר לאפשרות של קבלת חבילת סיוע, הדיווחים שקריים", אמר היום גורם בכיר במשרד האוצר של יוון.

הדיון באשר למידת האפקטיביות של תוכנית ההקלה הכמותית (QE2) נמשכת והיום נשמעים קולות בשבחה של התוכנית המוניטארית של הפדרל ריזרב: מדד 500 החברות המובילות בוול סטריט הוסיף 13.5% מאז ההכרזה של הפדרל ריזרב על תוכנית רכישת האג"ח הגדולה - תוכנית ההקלה הכמותית, בנובמבר 2010. "אם מסתכלים על האינדיקטורים בשוק משתכנעים בהצלחתה של התוכנית", אמר ל "מרקטווץ'", ברדלי תנק, מנהל השקעות ראשי ב-Neuberger Berman Fixed Income LLC בשיקגו. עוד הוסיף כי כשמגיעים לשלב הקריטי של תוכניות ההקלה הכמותית של בנקים מרכזיים, השווקים נוטים לשקף את מצבה האמיתי של הכלכלה".

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסמו היום נתוני המלאים הסיטונאיים לחודש מארס, אשר רשמו עלייה של 1.1% כמעט בהתאם לתחזיות לעלייה של 1%. מוקדם יותר פורסם כי מחירי הייבוא עלו בשיעור חד מהצפוי של 2.2% באפריל - לעומת צפי לעלייה של 1.8% בלבד.

מיקרוסופט בפוקוס אחרי דיווח על רכישת סקייפ

מיקרוסופט בלטה היום על רקע הדיווח היום כי החברה מנהלת מגעים לרכישת חברת סקייפ בהיקף של 8.5 מיליארד דולר. אם אכן תצא עסקה זו לפועל, תהיה זו עסקת רכישה הגדולה ביותר שביצעה החברה עד היום.

מניית אלון USA ר יכזה עניין על רקע הדיווח שבית זיקוק השייך לחברה נמצא בסכנת הצפה, במידה והצבא יחליט לנתב חלק ממי נהר מיסיסיפי לאזור שלו על מנת למנוע הצפות חמורות בעיר ניו אורלינס.

וורנר מיוזיק חברת המוסיקה שהייתה בבעלות אתגר ברונפמן הבן ונרכשה בשבוע שעבר למיליארדר רוסי, ריכזה עניין לאחר פרסום תוצאות כספיות. החברה מדווחת על הפסד של 25 סנט למניה לרבעון השני של השנה הפיסקלית לעומת הפסד של 17 סנט ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ב-682 מיליון דולר לעומת 666 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

ענקית הגנריקה הישראלית טבע המשיכה לרכז עניין לקראת הדוחות שתפרסם מחר החברה. על פי קונצנזוס האנליסטים, החברה צפויה להציג רווח של 1.04 דולר למניה לעומת 91 סנט ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן צפויה לרשום הכנסות של 4.25 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]