האינפלציה בסין מוסיפה לעלות - האם תאיץ צעדי ההידוק?

האינפלציה עלתה ב-5.4%, בהשוואה לתחזיות מוקדמות לעלייה של 5.2% ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-5.3% ■ עוד פורסמו מדד התוצרת התעשייתית ונתוני הלוואות הבנקים

נתון מאקרו חשוב שפורסם בסין מצביע על כך שהאינפלציה הגואה במדינה מוסיפה לעלות גם בחודש אפריל.

האינפלציה הגואה במדינה נשארה מעל 5% בחודש אפריל, תוך שהיא עולה על תחזיות האנליסטים, וצפוייה לגרור צעדים להידוק המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בסין. זאת כאשר מדד המחירים לצרכן טיפס 5.3% באפריל בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, וכן עולה על ציפיות האנליסטים לגידול של 5.2% במדד. האינפלציה עלתה ב-5.4%, זאת בהשוואה לתחזיות מוקדמות לעלייה של 5.2%.

עוד במסגרת הנתונים שפורסמו, עולה כי התוצרת בסקטור התעשייתי בסין עלתה ב-13.4% במהלך 12 החודשים האחרונים, זאת בהשוואה לגידול שנתי של 14.5% לו ציפו האנליסטים, והאטה מקצב גידול של 14.8% נכון לחודש מארס.

האנליסטים בסין גורסים כי הנתונים המדוברים אמורים להקל מעט על החששות מקצב ההתרחבות של הכלכלה הסינית: "גם נתוני התוצרת (התעשייתית) וגם מדד המחירים (לצרכן) מעניקים את התחושה כי הכלכלה הסינית 'מתקררת' מעט בחודש אפריל".

מאידך, הדאגה מהמשך עליית האינפלציה והמשך הידוק המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בסין, מוסיפה להתקיים. "האינפלציה גבוהה מידי, נבחן צעדים להתמודד איתה כבר בחודשים הקרובים", אמרו גורמים בכירים בבנק השבוע.

עוד נציין כי הבנקים בסין הפרישו 739.6 מיליארד יואן (113.9 מיליארד דולר) בהלוואות בחודש אפריל, ובתוך כך עברו את ציפיות האנליסטים שציפו להלוואות בהיקף 725 מיליארד יואן.