אדירה תתמקד במציאת נפט ב"גבריאלה" יצחק" ו"שמואל"

החברה חתמה עם חברת Gustavson על חוזה לפיו תבצע בעבורה החברה את עיבוד הסקרים ואת ההערכות של הסקרים הסייסמיים 3D שבוצעו בשלושת הרשיונות הימיים

חברת אדירה שהשלימה ב-31 במארס את הסקרים הסייסמיים התלת-מימדים ברישיונות הימיים "גבריאלה" ו"יצחק", דיווחה החברה אתמול (ג') כי חתמה עם חברת Gustavson על חוזה לפיו תבצע בעבורה החברה את עיבוד הסקרים ואת ההערכות של הסקרים שבוצעו בשלושת הרשיונות הימיים בהם מחזיקה אדירה "גבריאלה", יצחק" ו"שמואל". בחברה מצפים כי עיבוד הסקרים ודוח ההערכות לשלושת הרשיונות יוצגו עד סוף הרבעון השלישי של 2011.

לדברי נשיא החברה "החתימה על החוזה עם גוסטבסון שתשלים את שלושת הדוחות העצמאיים ברשיונותינו מהווה צעד משמעותי בהתקדמות החברה בלוח הזמנים. אנו מתמקדים במציאת נפט בכל אחד מהרשיונות ושואבים עידוד מאיכות המידע שנאסף".

יעל רזניק קריימר, המשמשת כמנכ"לית הזמנית של החברה הוסיפה "אנו מאמינים שקיים פוטנציאל להימצאותו של נפט בכמות משמעותית בישראל. כמו שהיה בתגליות הגז, הממצאים המוקדמים מצביעים על הימצאותם של הגורמים הבסיסיים לקיומו של נפט. גוסטבסון וצוות החברה מתמקדים עתה בהגדרה והוכחה לקיומם של מאגרי נפט וגז, במקרה של הצלחה - תהיינה התגליות משמעותיות הן לאדירה והן לישראל".

אדירה היא חברה קנדית הנסחרת בטורונטו (סימול: ADL), בפרנקפורט (OAM.F) ומעבר לדלפק ברשימת הפינק שיט בוול סטריט (ADENF.PK).

למרות הרישום הזר, עיסוקה הוא חיפושי גז בישראל. נזכיר כי החברה מכרה 70% מזכויותיה ברישיון החיפוש הימי "גבריאלה", שבין נתניה לאשדוד, לשותפות מודיעין שבשליטת צחי סולטן ונוחי דנקנר.

אדירה מחזיקה ב-4 רישיונות לחיפושי נפט: הרשיון היבשתי המצוי באיזור עמק החולה, "איתן" שבו נימצאו כבר סימני גז. וכן הרשיונות "גבריאלה", "יצחק" ורישיון "שמואל" המשתרעים יחד על סך כולל של כ-350 אלף דונם. רישיונות אלה ממוקמים בהתאמה על היבשה - בעמק החולה בצפון ישראל - 10 ק"מ מהחוף; בין נתניה לאשדוד, 12 ק"מ מהחוף; בין חדרה לנתניה; וסמוך לחוף בין אשקלון ובת ים. בנוסף, החברה מחזיקה בזכות כניסה עד 70% מרישיון "נוטרה", הסמוך לרישיון "איתן" של החברה.

בין המשקיעים הבולטים באדירה ניתן למנות את קבוצת BRM של אלי ברקת, קבוצת לפידות והלמן אלדובי, כמו גם את קרן ההשקעות קוואנטום פרטנרס (Quantum Partners), המנוהלת על ידי Soros Fund Management של המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס, שהשקיעה 6.5 מיליון דולר.