סיסקו מפתיעה את וול סטריט: הרוויחה 2.3 מיליארד דולר ברבעון

עקפה את תחזיות הרווח למניה ב-5 סנט ועמדה בתחזית ההכנסות עם צמיחה של 5% לרמה של 10.9 מיליארד דולר

ענקית ציוד התקשורת סיסקו הפתיעה הערב (ד') את וול סטריט כשדיווחה על רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי - מעל התחזיות המוקדמות בשוק למרות שמדובר בירידה של 5.1% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה עמד על 42 סנט, כאשר בשורה העליונה הסתכמו ההכנסות ב-10.9 מיליארד דולר, צמיחה של 4.8% בהשוואה לרבעון המקביל. המניה מגיבה בעלייה של יותר מ-2% במסחר המאוחר בוול סטריט.

בוול סטריט המתינו בדריכות לאורך היום לפרסום הדוחות הכספיים של סיסקו. אנליסטים בשוק ציפו לרווח של 37 סנט למניה על הכנסות של 10.87 מיליארד דולר. בריאן מודוף, אנליסט בדויטשה בנק המסקר את סיסקו, אמר לפני פרסום הדוח כי החברה "תפרסם דוחות טובים יותר מכפי שרבים צופים", אך הוסיף כי "הצפי לטווח הבינוני עבור ביצועי החברה הינו מאתגר". הוא ציין שסיסקו אמנם עברה תהליף התייעלות בשני הרבעונים האחרונים אשר שיפר את המרווחים שלה, אך היא עדיין צריכה להתמודד עם חולשה בעסקי הליבה שלה.

בחודש שעבר אמר צ'יימברס כי סיסקו זקוקה לשינוי והדגיש שהחברה נוקטת בצעדים קונקרטיים להחזרת המומנטום העסקי האבוד שלה. זמן קצר לאחר מכן החברה הודיעה על נטישת פרויקט מצלמת ה-Flip. מאז היא הודיעה על שינויים נוספים במודל העסקי שלה.

סיסקו הציגה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 3 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי, לעומת 2.6 מיליארד דולר ברבעון הקודם. בסוף הרבעון שכבו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 43.4 מיליארד דולר.

מניית סיסקו נפלה בכ-30% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום סביב 18 דולר לערך. סיסקו רכשה ברבעון החולף 54 מיליון מניות של עצמה במחיר ממוצע של 18.39 דולר למניה. החברה מתכננת לרכוש עוד מניות בהיקף של 11.7 מיליארד דולר, אך לא הקציבה מסגרת זמן מוגדרת לביצוע הרכישות.