טבע קפצה 3% בוול סטריט: "זו רק ההתחלה; תזנק ב-35%"

האנליסטית לואיז חן מבית ההשקעות קולינס סטיוארט צופה המשך עליות במניית טבע ומציינת מספר גורמים שלא מגולמים במחיר המניה

המשקיעים בוול סטריט מגיבים היום (ד') בחיוב לדוחות הרבעוניים שפרסמה הבוקר טבע ושולחים את המניה לעלייה של יותר מ-3%, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה מהממוצע היומי ב-3 החודשים האחרונים. לואיז חן, אנליסטית בבית ההשקעות קולינס סטיוארט, מעריכה כי זו רק ההתחלה וצופה שטבע תזנק ב-35% נוספים לרמה של 65 דולר למניה.

לסיפור המלא על דוחות טבע והתייחסות מנהלי החברה לדוח - לחצו כאן

"אנליסטים ומשקיעים לא נותנים לטבע מספיק קרדיט", כותבת חן בסקירה מעודכנת שהפיצה הערב ללקוחותיה, בעקבות פרסום הדוחות. חן טוענת כי התחרות האפשרית לקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, כבר מגולמת במחיר המניה. החששות מתחרות לקופקסון הפילו את מניית טבע בכמעט 30% בשנה האחרונה.

על מנת להדגיש עד כמה החששות סביב הקופקסון מוגזמים, חן טוענת שגם אם חותכים לחלוטין את כל הרווחים מהקופקסון - תרחיש קיצוני ולא ריאלי - מחיר היעד שלה למניה עומד על 51 דולר בהתבסס על הרווח הצפוי בשנת 2013.

חן מציינת גם מספר קטליזטורים שלא מגולמים במחיר המניה ואשר מגלמים פוטנציאל לעליות נוספות, כגון הסדר משפטי עם חברת מומנטה (סימול: MNTA) בנוגע לגרסה גנרית לקופקסון ולתרופת הלובנוקס (Lovenox), או אף ניצחון של טבע במשפט הקופקסון; שיתוף פעולה עם חברת רנבקסי (Ranbaxy) לשיווק גרסה לתרופת הליפיטור כבר השנה; תוצאות פחות טובות בניסויים עתידיים בתרופת ה-BG12 של חברת ביוג'ן, תרופה לטיפול בטרשת נפוצה הניתנת דרך הפה ולא בהזרקה כמו הקופקסון.