שוחררו ממעצר חברי ועד עובדי הרכבת שהפגינו נגד אורי יוגב

מעצרם של העובדים אתמול הוביל לשביתת הפתע עליה הודיע ועד העובדים בליל אמש, בצעד שהוביל להפסקת תנועת הרכבות ברחבי הארץ, לפקקי תנועה גדולים ולזעם של ציבור הנוסעים

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, הורה לפני שעה קלה (ה') על שחרורם מהמעצר של עשרת חברי ועד עובדי הרכבת, שנעצרו אתמול (ד') בחשד כי התפרעו מול בית יו"ר דירקטוריון הרכבת המיועד, אורי יוגב, ובראשם את יו"ר הוועד, גילה אדרעי. זאת, לאחר שנציגי המשטרה הסכימו לשחרור העובדים מהמעצר תחת תנאים מגבילים.

במסגרת דיון המעצר טענו עורכי דינם של העובדים העצורים, דורון טאובמן ואורלי יעקב, כי מלכתחילה לא הייתה למשטרה כל עילה למעצר חברי הוועד.

"יש כאן עובדים שנמצאים בסכסוך עבודה לגיטימי במסגרת מקום עבודתם, והם מבצעים את צעדי המחאה שלהם, צעד אחר צעד. לא היה מקום לעצור אותם מלכתחילה", טענו הסנגורים.

מנגד, נציג המשטרה טען כי ההפגנה מול ביתו של יוגב לא הייתה מאושרת, וכי העובדים הפרו הסכמות אליהן הם הגיעו עם המשטרה, ולפיהן הם לא יחסמו כבישים ויבצעו את ההפגנה במקום מרוחק מביתו של יוגב. עוד טענה המשטרה כי חברי הוועד תקפו שוטרים.

מעצרם של העובדים אתמול הוביל לשביתת הפתע עליה הודיע ועד העובדים בליל אמש, בצעד שהוביל להפסקת תנועת הרכבות ברחבי הארץ, לפקקי תנועה גדולים ולזעם עצום של ציבור הנוסעים.

שמות חברי וועד הרכבת שנעצרו אמש ושוחררו היום: גילה אדרעי, וסילי מייסטרוק, ויקטור זרביב, רועי אברגל, משה שלב, אייל בלילה, סולומון איבגי, אלכסנדר סולטנוב, יהושוע טל ויובל דהן.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר בתגובה לשחרורם של ראשי הוועד מהמעצר: "הסכמת המשטרה לשחרר את ראשי הוועדים מעידה כי המעצרים אתמול היו מיותרים וגרמו לפגיעה בעובדים ובציבור".