מפלגת עצמאות מציגה: סמכויות כמעט בלתי מוגבלות לברק

תקנון המפלגה קובע כי לעצמאות לא יהיו מוסדות נבחרים מטעמה ■ קובע כי יו"ר המפלגה יוכל לחתום בשמה על הסכמים פוליטיים ■ ברקע, הוכנס למצע המפלגה סעיף על "מלחמה בריכוזיות"

מפלגת העצמאות חרטה על דגלה מלחמה בריכוזיות: במצע המפלגה שיאושר הערב בכינוס הראשון של המפלגה הצעירה שהקים יו"ר העבודה לשעבר, אהוד ברק, מופיע סעיף על פיו תקיים המפלגה "מאבק נחוש בריכוזיות במשק במטרה להגביר את התחרותיות ולהקטין פערים לא מוצדקים". להכנסתו של הסעיף למצע המפלגה אחראית ח"כ עינת וילף, שמנסה לקדם את הנושא, אולם המשרד האמון על הנושא הוא משרד התמ"ת, ולפי שעה לא ברור האם השר העומד בראשו, שלום שמחון, חבר המפלגה גם הוא תומך בסעיף והאם הוא יאושר.

הערב יתכנסו חמשת חברי סיעת העצמאות: ברק, שר התמ"ת שלום שמחון, שרת החקלאות אורית נוקד, השר להגנת העורף מתן וילנאי ווילף יחד עם חברי המועצה המנהלת לקביעת המטרות, המצע ותקנון המפלגה.

התקנון החדש מעניק לברק סמכויות כמעט בלתי מוגבלות והוא יוכל לנהל את המפלגה ללא כל הפרעה. כך למשל, לעצמאות לא יהיו מוסדות נבחרים או גוף בעל השפעה כדוגמת ועידה או מרכז. הגוף הגדול ביותר יהיה המועצה שתמנה בין 31 ל-101 חברים. התקנון קובע עוד כי יו"ר המפלגה, באישור המזכירות, שהוא עומד בראשה, יהיה רשאי להוסיף חברים מטעמו למועצה, עד לרבע מכלל חברי המועצה.

במזכירות יהיו בין חמישה ל-13 חברים והיא תוכל לבחור הנהלה מצומצמת שתנהל למעשה את המפלגה. התקנון אף מסמיך את יו"ר המפלגה לחתום בשם המפלגה על הסכמים פוליטיים או להגיע לסיכומים בעל פה בנושאים פוליטיים. בתקנון אין קביעה לגבי שיטת הבחירות למועמדים מטעמה לכנסת. גם כאן, הכוח נמצא בידי ברק והמזכירות היא זו שתחליט באיזו שיטה לנהוג.