ארה"ב: אמון הצרכנים עולה, וגם מדד המחירים לצרכן

למרות ציפיות לירידה, מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה ל-72.4 נקודות ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% בהתאם לתחזיות, בעיקר בגלל מחירי הדלק המאמירים

זריקת עידוד נוספת לשווקים בארה"ב? מדד המחירים לצרכן, אחד מנתוני המאקרו החשובים ביותר של החודש, פורסם בצהרים (ו') בארה"ב כשהוא תואם באופן מדוייק את התחזיות המוקדמות של האנליסטים.

על פי הנתון, נרשמה בארה"ב אינפלציה של 0.4% בחודש שעבר, אפריל, וזאת בהמשך לעלייה של 0.5% שנרשמה חודש קודם לכן, במארס השנה.

ליבת המדד, המשקפת את עליית המחירים בניכוי הוצאות מזון ואנרגיה, עלתה בשיעור מתון יותר של 0.2% - גם כן באופן התואם בדיוק את התחזיות המוקדמות.

בארה"ב מייחסים את העלייה במדד בעיקר להתייקרות במחירי הסחורות והמזון. כמחצית מהעלייה במדד המחירים לצרכן מיוחסת לבדה להתייקרות בסעיף הדלק שעלה 3.3% בתוך חודש. גם מחירי המזון רשמו עלייה משמעותית של 0.4% בממוצע.

מעבר לתחזיות: אמון הצרכנים בעלייה

בד בבד, שעה שבעולם מתפרסמות שלל תחזיות שחורות באשר לעתידה של כלכלת ארה"ב, אמון הצרכנים בארה"ב דווקא משדר אופטימיות: מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מאי רשם עלייה מרשימה לרמה של 72.4 נקודות לעומת 69.8 בחודש שעבר. כלכלנים חזו, נזכיר, כי המדד ישמור על רמתו הנוכחית ורבים אף צפו שירד לרמה של 69.5 נקודות בלבד.