מאני טרי: שיא בגיוסי הון סיכון לחברות ישראליות ברבעון

לפי דוח ה-Money Tree, חברות היי-טק גייסו בישראל כ-342 מיליון דולר - גידול של 102% לעומת אשתקד ■ מדובר ברמת ההשקעות ההון סיכון הגבוהה ביותר מאז 2008

חברות היי-טק המגובות הון סיכון גייסו בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2011 כ-342 מיליון דולר, גידול של 34% לעומת הרבעון הקודם ושל 102% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - כך לפי דוח המאני טרי (Money Tree) של פירמת רואי החשבון PwC Israel. מדובר ברמת ההשקעות ההון סיכון הגבוהה ביותר שנרשמה מאז קריסת ליהמן ברדרס ב-2008.

83 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון הראשון של שנת 2011, לעומת 74 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-72 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 3.5 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההשקעות במגזר האינטרנט הובילו את הדירוג עם 75 מיליון דולר - ההשקעה הגבוהה ביותר שדווחה אי פעם במגזר. שלוש השקעות היוו 65% מסכום ההשקעות במגזר זה.

רובי סולימן, שותף, ראש מגזר משותף ב-PwC Israel, ציין כי "ברבעון שבו אנו עדים למספרי שיא באקזיטים של חברות מגובות הון סיכון, אין זה מפליא כי כמות ההשקעות גדלה וחוזרת לרמות ההשקעה טרום משבר האשראי. אנחנו עדיין לא רואים את שיאה של התקופה הנוכחית, יש לצפות כי בשנה הקרובה נראה מספר גדול של קרנות המשך ישראליות וזרות המביאות כספים חדשים להשקעה בהיי-טק הישראלי ולפיתוח דור ההמשך של החברות לעשור הקרוב".