צנורות רוכשת את השליטה בפלסים תמורת 20.4 מיליון שקל

תגיע לאחזקה של כ-71% ממניות פלסים הנחשבת ליצרנית הגדולה בישראל של צנרת פלסטיק

צנורות המזה"ת , יצרנית צינורות הפלדה הגדולה בישראל מקבוצת גאון אחזקות, רוכשת את השליטה (71%) בחברת פלסים, יצרנית צינורות הפלסטיק הגדולה בישראל. צנורות השלימה בכך רכישה של 51% ממניות חברת פלסים תמורת כ-20.4 מיליון שקל וחיזקה משמעותית את היצע הפתרונות שלה ללקוחות ואת מעמדה התחרותי והעסקי.

בנובמבר 2010 חתמה צנורות על ההסכם לרכישת השליטה בפלסים, יצרנית ומשווקת של צינורות פלסטיק מ-PVC, פוליאתילן ופוליפרופילן לתשתיות מים, ביוב, השחלת כבלים ותעשייה ונחשבת ליצרנית הגדולה ביותר בישראל בתחום זה. בפברואר השנה התקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לעסקה ולהגדלת אחזקתה של צנורות בפלסים מכ-20% ל-71%. העסקה כוללת רכישת המניות בשלוש חברות בנות המוחזקות על ידי חברת פלסים והפועלות בתחומי ייצור צנרת פלסטיק בקטרים שבין 16 מ"מ ל-1200 מ"מ, פעילות צינורות רב שכבתיים בארץ ובחו"ל ופיתוח, ייצור ושיווק של מחברים מכאניים לצנרת פוליאתילן.

רכישת השליטה בפלסים תאפשר כעת לצנורות לשפר את הסינרגיה לפעילות הליבה של הקבוצה. הכניסה לתחום צנרת הפלסטיק מהווה הזדמנות להרחבה ושדרוג אסטרטגיים של יכולות הייצור בקבוצה וייעול הפעילות.

יו"ר צנורות ומנכ"ל גאון אחזקות, אבי הוכמן, מציין כי "אנחנו שמחים מאוד על השלמת רכישת השליטה בחברת פלסים וכניסתה האסטרטגית של החברה לתחום צנרת הפלסטיק. רכישת פלסים הינה העסקה הראשונה שמבצעת צנורות מאז הצטרפתי לקבוצת גאון ואני בטוח שהרכישה תחזק את מעמדה התחרותי של צנורות, תבסס את מובילותה ותסייע לקבוצה להגדיל את הכנסותיה ורווחיה".

מנכ"ל צנורות, איציק מולכו, מציין כי "רכישת פלסים היא הזדמנות חשובה עבור צנורות למתן מענה מלא לצרכי הלקוחות. הכניסה לתחום צנרת הפלסטיקה תאפשר לחברה לגוון את היצע הפתרונות הטכנולוגיים בתחום התשתיות ועשויה לשמש מנוע צמיחה חשוב במתן מענה לפרויקטי גז גדולים".

צנורות, יצרנית צינורות הפלדה הגדולה בישראל, מייצרת ומספקת לאחרונה גם צנרת הולכת מים בקוטר חדש של 100 אינץ' עבור חברת מקורות. החברה ביססה את מעמדה כספק העיקרי של צנרת בקטרים הגדולים החל משלב ייצור הצינור וכלה בעטיפות וציפויים בעלי ערך מוסף טכנולוגי ופונקציונלי גבוה.

במקביל, נכנסה צנורות לפעילות גם בתחום הסולארי באמצעות החברה הבת, I-Solar GreenTech, לאספקת רכיבי צנרת למערכות תרמו-סולאריות עבור הקמת שדות סולאריים בארה"ב. החברה קיבלה הזמנות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים ונמצאת בשלב ייצור לאספקת רכיבים סולאריים נוספים.

צנורות אף הרחיבה לאחרונה משמעותית את פעילות הייצוא וסיפקה הזמנות ראשונות של צנרת פלדה ללקוח בארה"ב.