תחנת הכוח הפרטית של פז תספק חשמל לקופ"ח כללית

החשמל יסופק לבית החולים לוינשטיין ברעננה בהיקף של כ-10 מיליון שקל ל-4 שנים, החל מחודש מאי השנה

שירותי בריאות כללית ופז חתמו על הסכם לאספקת חשמל שוטפת מתחנת הכוח הפרטית של פז באשדוד לבית החולים לוינשטיין ברעננה, בהיקף של כ-10 מיליון שקל לארבע שנים, החל מחודש מאי השנה. את החשמל תספק תחנת הכוח שהקימה פז בשטח בית הזיקוק באשדוד. התחנה, בהספק 43 מגוואט, פועלת בשיטת קוגנרציה ומופעלת מאז 2009 בגז טבעי.

בית הזיקוק צורך את מרבית החשמל המיוצר בתחנה, אך פז רשאית למכור את עודפי החשמל ללקוחות פרטיים. עד כה נחתם הסכם דומה עם מפעל של חברת מיקרון בקרית גת. ההסכם עם שירותי בריאות כללית ייכנס לתוקף החודש. בימים אלו נמצאת פז בעיצומה של הקמת תחנת כוח שנייה בשיטת קוגנרציה בהיקף של 60 מגוואט ובהשקעה של כ-66 מיליון דולר. תחנת הכוח השנייה תשמש בחלקה לצורכי בית הזיקוק, ואת כל היקף ייצור החשמל תמכור פז לצרכני חשמל נוספים. תחנת הכוח השנייה, בדומה לתחנה הראשונה, תופעל באמצעות גז טבעי ועם סיום הקמתה בסוף 2012 היא צפויה להניב רווח תפעולי של 10 מיליון דולר בשנה.

מנכ"ל קבוצת פז, יונה פוגל, אמר כי פז שואפת להרחיב את שיתוף הפעולה לכל בתי החולים של הקופה מיד עם סיום הפעלתה של תחנת הכוח השנייה שפז מקימה בשטח בית הזיקוק. אלי כהן, סמנכ"ל הכספים של הכללית, אמר כי ההסכם יביא לחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל של הקופה.