"דקסיה ישראל תימכר עד סוף הקיץ - גם בהפסד"

על פי הערכות, הקבוצה מנהלת מו"מ עם גוף פיננסי ישראלי ■ לבנק נתח שוק של 38%, והוא מוביל את תחום האשראי לרשויות מקומיות

קבוצת דקסיה הצרפתית/בלגית (DCL) תמכור את בנק דקסיה ישראל עד סוף הקיץ - "גם בהפסד". כך עולה מדיווח בעיתונות הבלגית וההולנדית לגבי אסיפת המניות השנתית של דקסיה שהתקיימה בסוף השבוע בבריסל. על פי הערכות, הקבוצה מנהלת מו"מ עם גוף פיננסי ישראלי.

באסיפה הותקפו ראשי דקסיה על ידי גורמים פרו-פלסטינים, שטענו כנגד פעילות בנק דקסיה בישראל הכוללת בנייה ב"התנחלויות היהודיות בגדה המערבית", ולפי הדיווח טענו כי דקסיה "שותפה בפשעי מלחמה". יו"ר דקסיה, ז'אן לוק דה האן, לשעבר ראש ממשלת בלגיה, התגונן וטען בתגובה כי "ההחלטה לתת אשראי לבנייה בהתנחלויות היא משנת 2001, ולהנהלה הנוכחית אין קשר אליה".

"תרומה לרשות הפלסטינית"

דה האן אמר כי דקסיה ישראל יימכר עוד הקיץ. לבעלי מניות שתבעו כי הרווח ממכירת הסניף בישראל ייתרם לרשות הפלסטינית אמר דה האן כי "אני לא מצפה להרוויח מהמכירה. לאחר שקיבלנו איתות מבעלי המניות, החלטנו למכור גם אם נפסיד מהמכירה".

לטענת דה האן, האשראי להתנחלויות שנותנת דקסיה מסתכם ב-5 מיליון אירו בלבד, המהווים 1% מהאשראי, וכי מספטמבר 2008 (המועד שבו ממשלות בלגיה וצרפת הלאימו את בנק דקסיה שעמד על סף פשיטת רגל - ע.פ) לא בוצעו השקעות נוספות. לטענות גורמים פרו-פלסטינים, בנתון זה דה האן אינו כולל את האשראי לעירית ירושלים. דה האן אמר בעניין זה כי בעיני דקסיה, ירושלים אינה נחשבת חלק מהגדה המערבית.

קבוצת דקסיה מחזיקה 65% מדקסיה ישראל, ולפני שבועות ספורים "נתנה מנדט" לבנק ההשקעות הצרפתי רוטשילד כדי לבחון הצעות למכירת הבנק. היום (א') דיווח דקסיה ישראל כי "לאחר סקירת הצעות שהתקבלו ממספר גורמים מעוניינים, נכנסה דקסיה למשא ומתן עם הגורם המציע את הצפי הטוב ביותר עבור דקסיה ישראל מבחינת הפעילות ומבחינה פיננסית". מזרחי טפחות, שנחשב אחד המועמדים לרכישה, מסר היום כי "הוא אינו מנהל מו"מ עם דקסיה".

מנכ"ל בנק דקסיה ישראל הוא דוד קאפח. דקסיה (לשעבר אוצר השלטון המקומי) מתמחה באשראי מוניציפאלי המהווה 88% מהאשראי שנותן הבנק. לבנק נתח שוק של 38%, והוא מוביל את תחום האשראי לרשויות מקומיות. דקסיה נסחר לפי שווי של 480 מיליון שקל ובמכפיל של 0.8 על ההון. ההון העצמי עומד על 587 מיליון שקל. הרווח ב-2010 עמד על 58 מיליון שקל והתשואה על ההון הייתה 9.8%. לאור ריכוזיות האשראי נאלץ הבנק להחזיק הלימות הון גבוהה של 21.5% בהשוואה ל-13.5% שהוא הרף המינימלי שנקבע לבנק על ידי בנק ישראל.