שטייניץ נכנע: יעביר לרשות הפלסטינית 300 מיליון שקל

שר האוצר, שהורה על הקפאת הכספים על רקע הסכם הפיוס, חידש את הזרמתם ■ הרשות התחייבה: הכספים לא יועברו לחמאס או לטרור ■ שטייניץ: "אם יידרש, נוציא כרטיס אדום"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הורה על סיום הקפאת כספי המיסים והמכס לרשות הפלסטינית בהיקף של 300 מיליון שקל. זאת, בעקבות קבלת הבהרות בנושא לאחר דחייה בת שבועיים בהזרמת הכספים, שהוגדרה ע"י שטייניץ כ"הוצאת כרטיס צהוב לרשות הפלסטינית".

בפגישה התקיימה הלילה בהשתתפות נציגי משרד האוצר ונציגי הרשות, הוחלט על העברת כספי המיסים של חודש מאי בימים הקרובים; זאת לאחר שהתקבלו הבהרות כי הכספים לא יועברו לפעילי חמאס או לטובת פעילות טרור, וכן כי "לא יהיה כל שינוי בדפוסי הטיפול בכספים ביחס למה שהיה נהוג עד כה".

"אם יהיה צורך נוציא גם כרטיס אדום", אמר שטייניץ, "אולם כיוון שבינתיים, ארגון חמאס לא לוקח חלק פעיל בהתנהלות הרשות הפלסטינית, נשחרר את הכספים". שטייניץ הבהיר שבמידה ובחודשים הקרובים תקום ממשלה אחדות בשיתוף הפת"ח והחמאס, או במידה ויחולו שינויים לרעה בדפוסי ההתנהלות של הרשות הפלסטינית בכל הנוגע לטיפול בטרור, ישראל עלולה "להוציא כרטיס אדום" ולמנוע את העברת הכספים בשנית, כפי שנהגה במקרים דומים בעבר.

נזכיר כי לאחר ההודעה על חתימתו של הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני בין הפת"ח לחמאס, החליט שטייניץ בגיבויו של ראש הממשלה בינימין נתניהו, לעכב את העברתם של כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים במעברי הגבול ובנמלים.