סלקום: יציבות בהכנסות; תחלק דיבידנד של 291 מיליון שקל

מציגה עלייה של 0.4% בהכנסות ל-1.58 מיליארד שקל; הרווח הנקי ירד ל-306 מיליון שקל ■ תוספת של 1,000 מנויים ברבעון ■ עמוס שפירא: "אנו עדים להשפעת השינויים הרגולטוריים"

חברת סלקום , בניהולו של עמוס שפירא, פותחת את שנת 2011 בסולידיות, עם עלייה של 0.4% בהכנסות שהסתכמו ב-1.58 מיליארד שקל. העלייה נובעת בעיקר מגידול של 130% בהכנסות מציוד קצה - עלייה בכמות המכשירים, כמו גם מעבר של הלקוחות לסמארטפונים ומכשירי דור 3 מתקדמים.

הרווח נקי של סלקום סופג ירידה של 2.5% ל-306 מיליון שקל, אך החברה עקפה את התחזיות בשוק שכן לפי קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות, אנליסטים ציפו מסלקום לרווח נקי של 268 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון הראשון של 2.93 שקל למניה, בהיקף כולל של 291 מיליון שקל.

הכנסותיה של סלקום משירותים ירדו ב-14.8% ל-1.2 מיליארד שקל - כאשר מתוכן ההכנסות משירותי תוכן, כולל SMS'ים, גדלו ב-13.5% לשיעור של 23.7% מסך הכנסותיה משירותים. עם זאת, אנליסטים בשוק ציפו להכנסות גבוהות יותר - של 1.5 מיליארד שקל.

לעמוד קונצנזוס התחזיות של סלקום - לחצו כאן

הרווח התפעולי של סלקום גדל ב-3.1% והסתכם ב-471 מיליון שקל, בעוד תזרים המזומנים של החברה גדל ב-3.6% ומסתכם ב-401 מיליון שקל. הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות הסתכמו ברבעון ב-366 מיליון שקל, בהשוואה ל-322 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעקבות השינויים הרגולטוריים.

"ברבעון זה היינו עדים לתחילת ההשפעה של השינויים הרגולטוריים, כך למשל הירידה ב-15% בהכנסות משירותים שנבעה מהקיטון בדמי הקישוריות", התייחס לנתונים המנכ"ל שפירא. "השינויים השפיעו על הכנסות החברה וגם על ההוצאות התפעוליות שגדלו".

סלקום נהנתה מגידול של 1,000 מנויים במהלך הרבעון, המעמיד את מצבת מנויי החברה על כ-3.395 מיליון מנויים, מתוכם כ-1.18 מיליון מנויים הנהנים משירותי דור שלישי.

"הפחתת דמי היציאה מתוכניות עם התחייבות הביא לירידה בכמות המנויים הכפולים והלא פעילים בשוק, שקיזזה חלק מהגידול בגיוס מנויים חדשים", התייחס שפירא לסוגיה. "גיוס המנויים שלנו ברבעון זה היה נמוך מזה שידענו ברבעונים קודמים".