הלסת נפלה למיליארד מוסלמים: גילו שישראל יפה, מוריקה ובעיקר עשירה. והם יכולים לצעוד אליה ברגל

ד"ר גיא בכור על אירועי יום הנכבה: כל הערבים - גם מיליוני מצרים, ירדנים או סורים - היו רוצים לעבור עכשיו לישראל ■ כשבוחנים את סיפור הנכבה מן הזווית הנכונה הזו, מבינים שהסכמים פוליטיים עם הרשות הפלסטינית לא ישנו דבר. הם רוצים את בתינו, פרי עמלנו, עתידנו ואושרנו

מה מסתתר מאחורי התהלוכות הפלסטיניות לכיוון ישראל? מאחורי סיפורי הנכבה והנפת המפתחות? לא היסטוריה ולא פוליטיקה - קודם כל כלכלה. הפלסטינים, ובעצם כל הערבים, חומדים לעצמם את הצלחתה של ישראל, את התפתחותה הכלכלית, ואת היותה המדינה המובילה במזה"ת, היחידה שיש בה דמוקרטיה, חירות, וכסף. הרבה כסף.

עולם שלישי, עולם ראשון

ההבדל בין התל"ג לנפש בארצות הברית למקסיקו (48 אלך דולר לעומת 9,800 דולר בשנה) הוא פי 4.8, ועדיין מקסיקנים רבים קופצים כל יום מעל לגדר לעבור מן העולם השלישי לעולם הראשון. אך ההבדל בין התל"ג בישראל לרשות הפלסטינית הוא פי 20 (30 אלף דולר לעומת 1,500 דולר), בין ישראל למצרים לירדן או לסוריה הוא פי עשרה, ובמילים אחרות, אין גבול בגלובוס, בין העולם השלישי לבין העולם הראשון, שבו קיים פער כה אדיר בין העולמות. המספרים האלה חמורים הרבה יותר כאשר מדובר בפלסטינים, בדרך כלל קהילה ענייה ומקופחת במכוון במדינות ערב.

מהומות ירי סוריה
 מהומות ירי סוריה

כאשר משקיפים הפלסטינים מדרום לבנון, אזור חלש במדינה, על גן העדן שיצרנו כאן, הם אומרים לעצמם: זה שלנו כל היופי הזה, מגיע לנו לחיות שם, בישראל. איש מהם אינו רוצה או מוכן לעבור ולגור ברשות הפלסטינית, הם רוצים את העולם הראשון, את ישראל. פעם היו חולמים על אמריקה, עד שהבינו שישראל היא אמריקה. גם אם יעברו פעם לרשות הפלסטינית זו תהיה מבחינתם מקפצה טובה יותר לעבר ישראל.

החלום הערבי-ישראלי

זו הסיבה מדוע מעמדם של ערביי מזרח ירושלים כה רם בחברה הפלסטינית, עד שזהו חלום של רבים ברשות להתחתן איתם. הרי הם תושבים ישראלים, מקבלי ביטוח לאומי ושאר קצבאות, ולכן קצב הריבוי שלהם הוא אדיר. מתחתנים עם כמה נשים, על חשבון משלם המסים הישראלי.

החוק הישראלי אוסר מתן אזרחות ישראלית לפלסטינים, אך מעניק בחפץ לב תושבות לפלסטינים שמתחתנים עם ערביי מזרח ירושלים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, באופן תמוה, מונעת מאיתנו מידע על האזרחים בישראל, והיא מתייחסת רק לתושבים, ביניהם ערביי מזרח ירושלים, ולכן זו הסיבה לעלייה הקלה במספר התושבים הערבים בישראל - נישואי המזרח ירושלמים עם פלסטינים. אם הלשכה היתה מגלה לנו מהי התפלגות האזרחים בישראל היתה מתבררת האמת שבישראל חיים כ-13% מוסלמים בלבד, ללא מזרח ירושלים.

מהומות ירי סוריה
 מהומות ירי סוריה

האינטרנט שינה הכל

עד לפני כמה שנים האינטרנט לא הגיע למזרח התיכון, והערבים במדינות השכנות לא ידעו איך נראית ישראל. כיוון שאמצעי התקשורת שלהם תיארו אותה כמבצר נואש של צבא ומתנחלים, מי רצה לחיות שם? עד שהגיעו האתרים באינטרנט על ישראל המדהימה, מדינה יפיפייה, שתושביה החרוצים בנו אותה מכלום, והלסת נפלה לעמי האזור.

אין בכך חדש, הרי האפריקאים שממלאים את המדינה מבינים זאת, כאשר ישראל היא המדינה המערבית היחידה שאפשר לצעוד אליה ברגל, או עשרות אלפי האפריקאים הזורמים בימים אלה בזרם בלתי נגמר לאירופה בדרך הים. לוב, בתיאום עם איטליה, היתה הבלם היחיד שסכר את הזרם האדיר הזה שאי אפשר לעצור אותו, ועכשיו לוב אינה עושה זאת עוד.

התוצאה: מדינות כמו צרפת או דנמרק סוגרות את הגבולות שלהן, בניגוד לאמנת האיחוד האירופי, משום שהן עלולות לטבוע בזרם. אפריקה כולה עוד תהגר לאירופה, כאשר אין מחסום של ממש. יבשת אירופה המוריקה קוסמת לאפריקאים מצפון היבשת או ממרכזה, הם חומדים מאותה לעצמם, כשם ישראל המוריקה קוסמת לערבים.

מהומות בקלנדיה / צלם: בן יוסטר
 מהומות בקלנדיה / צלם: בן יוסטר

רוצים לישראל. עכשיו

כל הערבים, כן גם מיליוני מצרים, ירדנים או סורים היו רוצים לעבור עכשיו לישראל. גם באירופה יהיו מיליונים של מוסלמים שיגידו לכם "אירופה היא שלנו", אנחנו מחזירים את הממלכות המוסלמיות האבודות, לאחר שחוסלו בידי הנצרות במאה ה-15.

כאשר בוחנים את סיפור הנכבה הפלסטינית מן הזווית הנכונה הזו הוא פתאום מקבל את הממדים האמיתיים שלו, דבר שגם העולם יוכל להבין ולהזדהות איתו. פתאום מבינים שהסכמים פוליטיים שייחתמו עם הרשות הפלסטינית, אם ייחתמו, כלל לא ישנו דבר. עדיין זה יישאר רצון לניצול ציני של עמל הכפיים של האחר, לחמוד את עבודתו ואת ביתו, ולגזול את עתידו ואת אושרו.

הכותב הוא הוא ראש חטיבת לימודי המזרח התיכון במרכז הבינתחומי הרצליה, ובעל האתר Gplanet.co.il