המדינה מעניקה עוד חצי מיליארד שקל לייצואנים

ועדת הכספים בראשות משה גפני אישרה בקשת האוצר להרחיב את ערבות המדינה לחברת 'אשרא', לביטוחי יצוא ■ אישרה גם מיליארד שקל ערבות מדינה לחברות הביטוח הפרטיות

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ד') את בקשת משרד האוצר להרחיב את ערבות המדינה לחברת 'אשרא', חברה לביטוחי יצוא, בסך חצי מיליארד דולר כערבות המדינה ליצואנים. כיום היקף ערבות המדינה עומדת על מיליארד ורבע דולר, וכעת מדובר בתוספת של עוד חצי מיליארד דולר.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר, כי "מדובר בצעד נכון לכלכלה הישראלית אשר יעניק ביטחון ליצואנים". סגן החשב הכללי ערן היימר הציג את הבקשה ואמר כי "היקף התכנית היא דרמטית ונועדה לתת כלים שלא נתנו קודם ליצואנים. יש כיום ביקושים גדולים כתוצאה מחוסר הוודאות בעולם, ואנו רוצים לתת ליותר חברות ערבות".

חזקי ישראל מהתאחדות התעשיינים ביקש מחברי הוועדה לאשר את התוספת שנועדה לסייע ליצואנים, אך ביקש מיו"ר הוועדה לדרוש מהאוצר להביא תכנית סיוע מוגדרת למען היצואנים, עקב השחיקה ברווחיותם.

חברי הוועדה ביקשו לשמוע מנציגי האוצר אודות תהליך מתן הערבות לחברות, ונציגי האוצר סיפרו כי מדובר בוועדה הבוחנת כל עסקה לגופה, "הערבות הזאת הניתנת לייצוא אינה רק כלכלית אלא בעלת השלכות פוליטיות, הדבר קיים ברוב מדינות העולם המסייעות לייצוא למדינות אחרות".

בתום הדיון אישרה הוועדה את התוספת לערבות המדינה ליצואנים. בנוסף, אישרה הוועדה לבקשת משרד האוצר מיליארד שקל כערבות מדינה לחברות הביטוח הפרטיות לטווח הבינוני, על מנת שיוכלו להרחיב את הטווח אשר אינם מבטחים כיום.