האם משחקי ה-X-Games יגיעו לת"א?

רשת ESPN מתכוונת להרחיב את משחקי האקסטרים ל-6 אירועים החל משנת 2013; ארבעה יתקיימו בארצות הברית, ועוד שניים בחו"ל; אחת המועמדות לאירוח: תל אביב

רשת הספורט האמריקנית ESPN הודיעה היום (ד') על כוונתה להרחיב את משחקי הX-Games למתכונת גלובלית בשנת 2013. מדובר ב-6 אירועים של משחקי האקסטרים, שני אירועים בארצות הברית וארבעה מחוצה לה, כשהרשת תפתח בהליך מכרז רשמי על מנת לקבוע מי יהיו הערים שיארחו את משחקי ה-X-Games.

הערים שייבחרו לתקופה של שלוש שנים במהלך שנת 2012, יעבדו בשיתוף מלא עם ESPN להקמת האירועים. מהרשת נמסר, כי המשמעות הכלכלית עבור אותן ערים שייבחרו במכרז היא רבה, החל מצמיחה תיירותית וכלה בחשיפה התקשורתית הרצופה לעיר ולתדמיתה. מי שעשויה להיבחר לארח את המשחקים, במידה ותגיש מועמדות, היא תל אביב.

ב-2009 הגיעו משחקי ה-X-Games לשיא עם כ-44 מליון צופים במשחקים בערוצי הרשת. לצד התחייבות לשידור 130 שעות סיקור ששת אירועי ה X-Games, בשידור חי, בכל ערוצי ESPN בארה"ב ובעולם, תפעיל הרשת לאורך כל השנה אתר אינטרנט שיתמוך בדרישתם של האוהדים לתכני ספורט אתגרי.

"אנו מאוד נרגשים לקחת את ה-X-Games לשלב הבא", אמר סקוט גוגליאלמינו, סגן נשיא בכיר לפרוגרמציה ומשחקי ה-X-Games העולמיים. "למרות שבמשך שנים רבות הפקנו אירועים בינלאומיים מחוץ לגבולות ארה"ב, תחת המותג X-Games, ארבעת אירועי ה- X-Games החדשים יהיו בעלי חשיבות וסדר גודל זהה לאירועים בלוס אנג'לס ואספן", אמר.

המטרה העיקרית של אירועי ה- X-Games תמשיך להתבסס על הזמנת שחקני הספורט האתגרי הטובים בעולם להתחרות בענפי הספורט הבאים: BMX, סקייטבורד, מוטו X, מרוצי מכוניות ראלי, סקי, סנואובורד וסנואומוביל. כל אירוע X-Games יהיה בעל מאפיינים נפרדים.

נציגי ערים המעוניינות להשתתף במכרז לאירוח אירוע X-Games קיץ/חורף מוזמנים להיכנס לאתר www.bidxgames.com.