תפקיד מנכ"ל רשות השידור עשוי להתפצל לשניים

בדיונים ברשות עלתה האפשרות כי תפקיד המנכ"ל יפוצל בין איש ניהול ועורך ראשי ■ מדובר ברעיון של יו"ר הרשות אמיר גילת, אשר על מנת לקיימו יש לערוך שינוי בחוק רשות השידור

פיצול תפקיד מנכ"ל רשות השידור יונח לפתחה של ועדת האיתור לתפקיד. ל"גלובס" נודע כי בדיונים פנימיים בתוך הרשות עלתה האפשרות כי התפקיד יפוצל לשניים - איש ניהול ועורך ראשי.

מדובר ברעיון של יו"ר הרשות אמיר גילת, אשר על מנת לקיים אותו יש לערוך שינוי בחוק רשות השידור, אשר אישורו בגירסתו המחודשת עולה בימים אלה בכנסת.

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, צפוי לעזוב את תפקידו בעוד פחות מחודשיים, עם סיום הקדנציה. אתמול (ג'), עם פרסום מסקנות דוח מבקר המדינה על רשות השידור, הוועד המנהל התקשה לגבות אותו בתגובתו.

עם זאת, גילת אינו מתכנן לערוך כל שינוי במעמדו של שקלאר בזמן שנותר לו לסיום הקדנציה, מה גם שרובם המוחלט של הנושאים שעלו בביקורת תוקנו או נמצאים בהליך של תיקון.

בין היתר החל תהליך מיידי של החלפת כל נושאי המשרות בפועל שנבחרו ללא מכרז ויציאה למכרזים, ונערך מיפוי של כל בעלי העבודות הנוספות ברשות השידור ,על מנת שאלה יעברו אישורים של ועדה מיוחדת בראשותה של סמנכ"ל משאבי האנוש של הרשות.

כפי שפורסם באתר "גלובס", הוועד המנהל יצא נגד האישור שנתן באחרונה המנכ"ל למגיש "מבט", ינון מגל, לקחת חלק בתשדיר פיקוד העורף, וכעת, למרות שכבר צילם את התשדיר, הוא מתבקש לעבור לוועדה המדוברת.

כעת ממתינים ברשות השידור לכינונה של ועדת האיתור שאמורה לחפש אחר מנכ"ל חדש, והיא אמורה להיות מורכבת מנציגי הוועד המנהל, המליאה ושני נציגים חיצוניים. בראשותה אמור לעמוד גילת, ומסקנותיה אמורות להיות מאושרות על-ידי הממשלה.

כעת מבקשת המליאה החדשה של הרשות לבחור בעצמה את הנציגים החיצוניים לרשות, על מנת לזרז את התהליך.

גילת הגדיר עם כניסתו לתפקיד כי בכוונתו להתמקד בנושא התוכן בערוץ 1, הנחשב לחלון של רשות השידור. עוד נודע כי הוא צפוי להגדיר לוועדת האיתור לתת דגש מיוחד על נושא הניסיון הניהולי בחיפוש אחר המנכ"ל הבא, ולא בהכרח למצוא אדם בעל אוריינטציית תוכן. זאת, בין אם יפוצל התפקיד ובין אם לא.

מרשות השידור נמסר כי "איננו מתייחסים לדיונים פנימיים".