עכשיו נזכרו: לינון מגל אין אישור לתשדיר פיקוד העורף

הלשכה המשפטית ברשות השידור לא מאשרת לינון מגל להשתתף בתשדיר של פיקוד העורף, זאת לאחר שהתשדיר כבר צולם ושודר ■ שקלאר: "הייתי צריך לתת תשובה מהיום להיום"

רשות השידור לא מאשרת לינון מגל להשתתף בתשדיר פיקוד העורף - אחרי שכבר צילם אותו והוא אף שודר.

ל"גלובס" נודע כי הלשכה המשפטית ברשות השידור קבעה כי האישור להשתתפות בתשדיר ההכנה למקרה חירום אמור לעלות לדיון בוועדת חריגים, וכי כרגע הוא לא ניתן - וזאת למעלה מחודש לאחר שהתשדיר צולם באישורם של מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, וראש חטיבת החדשות של ערוץ 1, יורם כהן.

בישיבת הנהלה שהתקיימה בשבוע האחרון הופתעה סמנכ"ל משאבי אנוש של רשות השידור, האמונה על אישורי העבודה ברשות, לגלות כי מגל קיבל אישור לקחת חלק בקמפיין.

על-פי ההערכה, עלות שכרו של מגל בתשדיר היא עשרות אלפי שקלים בודדים.

מבדיקת "גלובס" עלה כי לאחר שגדי סוקניק פרש מהקמפיין, נעשתה פניה למגל ולמנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מטעם אחד מקציני פיקוד העורף, יום לפני תחילת הצילומים.

שקלאר אישר את המהלך לאחר שיחה בעל-פה עם הלשכה המשפטית של הרשות, מתוך תפיסה כי נכון לעשות שימוש בדמותו של מגל, באופן שעשוי גם לקדם את שידורי "מבט" שהוא ממגישיה. במקביל מילא מגל את הטפסים המתאימים.

רק כעת, לאחר התייעצות עם גורמים משפטיים חיצוניים, נמסר מהלשכה המשפטית למגל כי עשויה לעלות בעיה אתית בהשתתפות, לאור מעמדו כמגיש המהדורה המרכזית. גורמים ברשות השידור אמרו היום (ב') כי "אם כך, זה לא אתי גם לעשות מילואים".

שקלאר מסר בתגובה כי "במסגרת תפקידי כמנכ"ל, בנסיבות העניין בהן הייתי צריך לתת תשובה מהיום להיום ולא היה ניתן לחכות לתהליך הפורמלי, חשבתי שהדבר נכון וראוי ושאין מניעה לאשר את הבקשה. זו החלטה מושכלת ונכונה, אשר נעשתה בהתייעצות עם ראש חטיבת החדשות ומשרתת את העניין - שהוא להכין את החברה הישראלית למצב חירום".