סודהסטרים דיווחה על תוצאות שיא: הרווח זינק ב-141%

הרווח זינק לכ-5.3 מיליוני אירו וההכנסות צמחו בכ-50% לכ-45.1 מיליון אירו ■ החברה מעדכנת כלפי מעלה את תחזית ההכנסות שלה לגידול של כ-30% בהכנסותיה ו-60% ברווחיה

חברת סודהסטרים המייצרת מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים ואשר מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-40 אלף חנויות קמעונאיות ב-41 מדינות ברחבי העולם, מציגה היום (ד') תוצאות שיא ברבעון הראשון לפיהן הרווח הנקי המתואם זינק ב-141% לכ-5.3 מיליוני אירו וההכנסות צמחו בכ-50% לכ-45.1 מיליון אירו. החברה דיווחה על גידול של 99% במספר מערכות ההגזה שמכרה ברבעון שהסתכמו בכ-592 אלף מערכות.

הגידול בהכנסות נבע מגידול במכירת מוצרי החברה בכל האזורים הגאוגרפיים, ובעיקר באמריקה ובמערב אירופה. החברה מציינת, כי המכירות באמריקה צמחו בשיעור חד של כ-153%, והמכירות במערב אירופה צמחו בשיעור של כ-23%.

הרבעון הראשון של שנת 2011 הינו רבעון שיא גם בכמויות המוצרים הנמכרים - צמיחה של 99% נרשמה במכירת מערכות ההגזה לכ- 592,000 מערכות. כמו כן, נרשמה עלייה של כ-21% במכירת מילויי הגז לכ-2.7 מיליון, ועלייה של כ-26% במספר התרכיזים הנמכרים, שהגיע לכ-3.9 מיליון.

בנוגע לשנת 2011 כולה, סודהסטרים מעדכנת כלפי מעלה את תחזית ההכנסות שלה לגידול של כ- 30% ביחס להכנסות של כ-161 מיליון אירו ב-2010 (התחזית הקודמת עמדה על גידול של כ- 25%). בהתאם, מעדכנת החברה כלפי מעלה את תחזית הרווח הנקי שלה, על בסיס IFRS, לגידול של כ- 60% ביחס לרווח של כ-9.7 מיליוני אירו בשנת 2010 (התחזית הקודמת עמדה על גידול של כ- 40%). הרווח הנקי המתואם לשנת 2011 צפוי להיות כ- 19 מיליון אירו.

יתרות המזומנים ושווי המזומנים של סודהסטרים לתום הרבעון הראשון עומדות על כ-42.5 מיליון אירו. ההון של החברה הסתכם בתום הרבעון הראשון של 2011 בכ-111.5 מיליון אירו, והוא מהווה כ-71% מסך המאזן של החברה.

בחודש אפריל השנה השלימה סודהסטרים הנפקה במסגרתה הנפיקה 1.2 מליון מניות במחיר של 43.5 דולר למניה ובסך הכל גייסה החברה כ- 34.5 מיליון אירו, כך שלאחר השלמת ההנפקה עומדות יתרות המזומנים ושווי המזומנים שלה על כ-75 מליון אירו.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים: "ברבעון הראשון של שנת 2011 חווינו צמיחה משמעותית בכל אחד מאזורי הפעילות הגאוגרפיים שלנו, ובפרט באמריקה, בה הושג שיעור צמיחה של 153% במכירות. לאחר עונת החגים המוצלחת בארה"ב, המשכנו לראות ביקושים חזקים למערכות ההגזה שלנו, כמו גם מכירות גבוהות של המוצרים המתכלים. מגמת אימוץ המוצר על ידי קהל הצרכנים, כמו גם רשתות קמעונאיות מובילות בארה"ב, מהווה אינדיקציה חיובית להצלחת אסטרטגית החדרת המותג "סודהסטרים" בשוק זה. בנוסף, אנו ממשיכים להגדיל את נוכחותנו, הן בשווקים חדשים והן בשווקים וותיקים ברחבי העולם. העלאת תחזית המכירות והרווח השנתית משקפת את האופטימיות שלנו ביחס ליכולתנו להשיג צמיחה גלובלית במהלך 2011 ומעבר לכך."