נכנסים לתמונה: מערכת לניתוב, הפצה ושיתוף קובצי מדיה

הסטארט-אפ הישראלי Dropico מאפשר לשתף בקלות תמונות דרך שירותים שונים - החל מפייסבוק ופיקאסה ועד טוויטר ופליקר

שיתוף תמונות הוא אחד השימושים הפופולריים באינטרנט. בכל 60 שניות, 65 אלף תמונות מתויגות בפלטפורמה של פייסבוק בלבד וב-2010 בלבד העלו משתמשי פייסבוק 60 מיליארד תמונות. במקביל, שירותי שיתוף תמונות אחרים - בהם פיקאסה של גוגל או פליקר של יאהו הוותיקות לצד אפליקציית Instagram הטרנדית - הפכו את שיתוף התמונות לקל.

במרחב הצפוף הזה משחק גם הסטארט-אפ הישראלי Dropico, שהוקם ב-2009 על-ידי גבי בן-עמי (מנכ"ל), שגיא הירש (מנהל המוצר), שלום שוויצר (סמנכ"ל טכנולוגיות), ושי משעלי (ראש צוות פיתוח). "דרופיקו היא מערכת שיודעת לנתב, להפיץ ולשתף (Sharing) קובצי מדיה", אומר בן-עמי. "ההתמקדות היא כרגע בתמונות, אולם השירות יכול לשמש גם בענף הווידיאו".

המערכת של Dropico מציעה למשתמש ממשק פשוט ואחיד לניהול ושיתוף תמונות, המתממשק למספר שירותים קיימים כגון טוויטר, פייסבוק, פורסקוור, פליקר, פיקאסה, PhotoBucket ו-Tumblr. את התמונות ניתן לערוך, לארגן ולשתף בפלטפורמות רבות, ואף לשלוח תמונות ספציפיות באמצעות הודעה פרטית בטוויטר, פייסבוק או באי-מייל.

השירות של דרופיקו מוצע הן כאפליקציית אייפון ואנדרואיד חינמית המאפשרות לצלם ולשתף מכל מקום, הן כתוספים לכרום ולפיירפוקס, והן כאפליקציה אינטרנטית המסייעת לניהול מאגר התמונות של המשתמש. "השירות האינטרנטי מציג את גלריית התמונות ומאפשר להעביר תמונות משירות אחד למשנהו בקלות, באמצעות טכנולוגיית 'משוך ושחרר' (Drag and Drop)", מסביר בן-עמי. בתהליך ההעתקה, מועבר גם המידע הרלבנטי לתמונה, כגון תיוגים, הערות או מיקום.

האפליקציה האינטרנטית הושקה לפני כשנה ואפליקציות הסלולר הושקו לפני כחודשיים. לפני כשבוע השיקה דרופיקו אפליקציית תמונות נוספת לאייפון - Filter Mania. "האפליקציה מציעה 12 סוגים של פילטרים (מסננים, נ"פ), אותם ניתן להוסיף לתמונות ולעצבן", מוסיף בן-עמי. כן ניתן להוריד עוד כ-100 פילטרים בחינם, ולהוסיף פילטר על פילטר.

האפליקציה הזו, שנועדה בעיקר לשווק את אפליקציית דרופיקו, זכתה במהירות להצלחה רבה וללמעלה מ-120 אלף הורדות. "החוזקה שלנו טמונה ביכולות השיתוף, ולכן נוסיף לאפליקציה הזו בהמשך גם את השכבה הזו", אומר בן-עמי. בקרוב תשיק דרופיקו אפליקציות ייעודיות לטאבלטים השונים ולפלטפורמות ה-Connected TV, כשמדי יום מצטרפים לשירותי החברה כ-15 אלף משתמשים חדשים.

"יתרון עצום לרוכש פוטנציאלי"

עד כה גייסה החברה 1.5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, שאת שמם היזמים לא מעוניינים לחשוף, וכעת הם נמצאים בסבב גיוס נוסף. לדברי בן-עמי, החברה כבר חתמה על שיתופי פעולה עם חברות מובילות, שיטמיעו את המערכת של החברה. "מדובר בפוטנציאל הכנסות של עשרות מיליוני דולרים", הוא חושף.

* מהו המודל העסקי?

בן-עמי: "האפליקציות מוצעות להורדה בחינם, אולם פיצ'רים מסוימים ניתנים לרכישה מתוך האפליקציה".

דרופיקו מתחרה בחברות מובילות שכבר גייסו מיליוני דולרים, כדוגמת Color, שגייסה 41 מיליון דולר, או Instagram, שגייסה למעלה מ-7 מיליון דולר וצומחת בקצב מרשים, אולם זה לא מרתיע את היזמים. "קצב הגדילה שלנו היום ממקם אותנו עם השחקנים הגדולים", אומר בן-עמי. "העובדה שלא גייסנו הרבה כסף היא דווקא יתרון עצום לרוכש פוטנציאלי".