החדרנית שמאשימה את שטראוס-קאהן באונס חולה באיידס

העיתון "ניו-יורק פוסט" מדווח כי החדרנית בת ה-32, שהתלוננה כי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית תקף אותה מינית, מתגוררת בבניין דירות בניו-יורק המיועד אך ורק לחולי ונשאי איידס

העיתון "ניו-יורק פוסט" מדווח היום (ד') כי החדרנית במלון סופיטל, אשר התלוננה כי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס-קאהן תקף אותה מינית, גרה בבניין דירות בניו-יורק המיועד באופן בלעדי לאנשים בוגרים הסובלים ממחלת האיידס. החדרנית בת ה-32, אשר היגרה לארה"ב מאפריקה, מתגוררת עם בתה בת ה-15 בבניין מאז חודש ינואר.

לפני שעברה לבניין זה התגוררה החדרנית בדירה אחרת אשר סופקה לה על-ידי קהילת האיידס בהארלם אשר עוזרת לנשאים ולבני משפחותיהם. עם זאת, העיתון הניו-יורקי לא הצליח לוודא האם החדרנית חולה גם היא באיידס, וזאת בשל חוקי השמירה על הפרטיות הנהוגים במערכת הבריאות האמריקנית.

עובד בקהילת האיידס של הארלם אישר כי לפחות בגיר אחד מהדיירים שהקהילה מספקת להם דירה צריך להיות נשא איידס או להיות חולה במחלה, על מנת לענות על הקריטריונים הנדרשים כדי לקבל אחת מהדירות של הקהילה. "אדם בוגר בריא עם ילד נשא HIV או חולה איידס אינו רשאי לקבל דירה", ציין אותו עובד.

עוד דווח כי הדירה הנוכחית בה משתכנת החדרנית אינה מושכרת על שמה. "הקהילה המאוחדת של חולי האיידס בהארלם משכנים את דייריהם בבניין שלנו", אמר עובד של מנהל בניין הדירות.

שטראוס-קאהן בן ה-62, שבהשכלתו הוא כלכלן וגם עורך דין, מנהיג את קרן המטבע הבינלאומית מאז 2007, ושמו הוזכר גם כמועמד המוביל לרשת את נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בשנה הבאה.

שטראוס-קאהן חשוד בניסיון אונס ותקיפה מינית, כאשר העונש על מעשים אלה עלול להסתכם בישיבה של 25 שנה בכלא. שטראוס-קאהן עצור כעת תחת שמירה קפדנית מחשש שישים קץ לחייו בכלא הניו-יורקי שבאי בריקר, בשעה שחברי המושבעים בוחנים האם ישנן ראיות מספיקות לכתב אישום נגדו.

הפעם הבאה בה יגיע שטראוס-קאהן לבית המשפט תהיה ביום שישי הקרוב. נציין בית המשפט בניו-יורק סירב לשחרר אותו בערבות.