מרקל: "תומכת במועמד אירופאי לתפקיד יו"ר קרן המטבע"

על רקע פרישתו של שטראוס-קאהן מתפקידו היום, קנצלרית גרמניה מדגישה כי "חשוב למהר, לאור המצב של גוש האירו" ■ מרקל לא ציינה שם של מועמד ספציפי שהיא מעדיפה כיו"ר

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מודיעה היום (ה') כי היא תומכת במועמד ממוצא אירופאי לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית - זאת, לאחר שדומיניק שטראוס-קאהן הודיע היום על פרישתו מהתפקיד, לאור החשד כי אנס חדרנית בבית מלון.

מרקל לא ציינה שם של מועמד ספציפי שהיא מעדיפה, אולם הסבירה כי "חשוב לפעול מהר לאור המצב הבעייתי בגוש האירו כיום". גרמניה היא הכלכלה החזרה ביבשת אירופה, כך שלקולה של מרקל משקל והשפעה רבים בבחירת היו"ר הבא.

נציין כי באופן מסורתי, יו"ר קרן המטבע היה מאז ומתמיד ממוצא אירופי, אבל קריאות מהכלכלות המתפתחות בעולם גורסות "לשבור" את החוק הבלתי כתוב הזה, אשר לדבריהן אינו הוגן, ולבחור באופן תקדימי יו"ר שאינו ממוצא אירופאי.

מנגד, באירופה נראה שמסרבים לוותר על הפריבילגיה לזכות ביו"ר שהוא "אחד משלהם" בראשות אחד מהגופים הפיננסיים החשובים בעולם, בייחוד על רקע משבר החוב התופח באירופה והמעורבות הפעילה של קרן המטבע במתן הלוואות לכלכלות המתקשות.

נזכיר כי שטראוס-קאהן חשוד בניסיון אונס ותקיפה מינית, כאשר העונש על מעשים אלה עלול להסתכם בישיבה של 25 שנה בכלא. רק אתמול דווח כי החדרנית אשר האשימה לפני מספר ימים את שטראוס קאהן בניסיון לאונס ולתקיפה מינית, מתגוררת זה מספר שנים בדירות המיועדות לנשאי וחולי איידס בגירים בניו יורק.