גולדמן ממליץ למכור אינטל; צפי ל-6 רבעונים חלשים בענף

צופים קניבליזציה של שוק הטאבלטים של כשליש משוק ה-PC ■ מזהירים מעודפי מלאי: ברבעון הראשון עלה מספר המעבדים למחשבי ה-PC ב-10% על מספר מחשבי ה-PC שיוצרו

האנליסטים של גולדמן זאקס חתכו היום את המלצתם לשלוש חברות מובילות בענף הסמיקונדקטורים, מאחר והם צופים את התגברות התחרות מכיוון שוק מחשבי הלוח(טאבלטים) ועודף במלאי השבבים.

האנליסטים ממליצים כעת "למכור" את אינטל , יצרנית השבבים המובילה בעולם, לעומת ההמלצה ה"נייטרלית" בה החזיקו עד כה. לדברי האנליסטים ברבעון הראשון עלה מספר המעבדים שמיועדים למחשבי ה-PC ב-10% על מספר מחשבי ה-PC שיוצרו. כמו כן לדעתם בטווח הזמן הארוך האיום לאינטל הוא מכיוון שוק מחשבי הלוח כגון האייפד של אפל, אשר מופעלים באמצעות שבבים המיוצרים על ידי חברת ARM, אשר נוגסים בשוק המחשבים האישיים (PC). מחיר היעד לאינטל הורד ל-20 דולר לעומת 21 דולר בעדכון הקודם

"אנו מודאגים במיוחד מההשפעה של הטאבלטים, כאשר אנו ממשיכים להאמין שכשליש מהטאבלטים שנמכרים הם קאניבלים לשוק ה-PC" נכתב באנליזה של גולדמן זאקס.

חברה נוספת אותה ממליצים האנליסטים "למכור" היא יצרנית השבבים KLA , שגם ההמלצה הקודמת שלה היתה "נייטרלית". האנליסטים הדגישו את החשיפה שיש לחברה לאינטל.

החברה השלישית בתחום שספגה הורדת המלצה היא אפלייד מאטריאלס אשר ההמלצה לה ירדה ל"נייטרלי" מ"קנייה" בשל הצפי לירידה בהוצאות ההון של יצרניות השבבים בשנת 2012. לדברי האנליסטים הזמנות הסמיקונדקטורים צפויות לרדת בששת הרבעונים הבאים.