נזקי ל"ג בעומר: זיהום אוויר עד פי 6 מהמותר בכל הארץ

ברחבי הארץ נמדדו הבוקר, כמדי שנה, ריכוזים חריגים בעקבות מדורות ל"ג בעומר ■ ובהר מירון: 130 נפגעים בהילולה המסורתית

סוף העולם לא הגיע אמנם אמש - אבל ברחבי הארץ בהחלט הייתה הרגשה של אפוקליפסה. רמות חריגות של זיהום אוויר נמדדו במהלך הלילה והיום (א') בעקבות מדורות ל"ג בעומר.

ד"ר לבנה קורדובה, מנהלת המרכזי הארצי לניטור האוויר, דיווחה בשיחה ל"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל כי מדידות של תחנות באזור בני ברק העלו ריכוזים הגבוהים פי 4-6 מיום רגיל. בירושלים נמדד זיהום האוויר גבוה פי 6 ובאשדוד פי 5.

על פי ההערכות של המרכז הארצי לניטור האוויר, רמת זיהום האוויר תתאזן עד לשעה 11:00, עם העלייה בעוצמת השמש.

במשרד הבריאות הנחו אתמול חולים ואנשים הרגישים לזיהום אוויר להישאר בבתים ולהימנע מפעילות ספורטיבית בשל העשן והעפר.

130 נפגעים בהילולה בהר מירון

בתוך כך, חגיגות ההילולה בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון נמשכות גם הבוקר, אחרי שאמש הן נפתחו בהגעת רבבות למתחם הקבר על מנת לציין את אירועי ל"ג בעומר. אלפי שוטרים נטלו חלק בשמירה על הסדר ובאבטחת ההילולה, ולאחר חצות הודלקה האש על גג הקבר.

כמדי שנה, לא עברו אירועי ל"ג בעומר ללא נפגעים. אלי פרץ, מנהל אזור מד"א ירדן, אמר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט כי 130 בני אדם טופלו על ידי מד"א במהלך חגיגות ההילולה". מבית החולים זיו בצפת נמסר כי 40 בני אדם פונו להמשך קבלת טיפול במרכז הרפואי.

אתמול פרצו שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ, אך שירותי הכיבוי הצליחו להשתלט עליהן במהרה מבלי שנגרם נזק. יותר מ-500 כבאים ו-300 מתנדבים התפרסו ברחבי הארץ לרגל החגיגות, במטרה לתת מענה לציבור במקרה של שריפות. גבר כבן 50 נכווה בינוני במדורת ל"ג בעומר ברחוב אבן גבירול בראש העין, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.