צ'רלטון תפוצה ב-1.25 מיליון שקל על הפרת זכויות במונדיאל 2006

ביהמ"ש קבע כי חברת טלראן תקשורת, שמכרה כרטיסים מקודדים לצפייה במשחקי גביע העולם בכדורגל שנערכו בגרמניה בשנת 2006, הפרה את זכויותיה הבלעדיות של צ'רלטון

הישג חשוב לחברת צ'רלטון. בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע בסוף השבוע כי על חברת טלראן תקשורת (1986) לשלם למפעילת ספורט 1 וספורט 2 פיצוי של 1.25 מיליון שקלים בגין הפרת זכויותיה בשידור משחקי אליפות העולם בכדורגל שנערכו בגרמניה בשנת 2006.

סגנית הנשיאה, ד"ר דרורה פלפל, שקיבלה את תביעתה של צ'רלטון, קבעה בפסק דינה כי הוכח כי טלראן הייתה מודעת לכך שצ'רלטון מחזיקה בזכויות שידור בקשר למשחקי המונדיאל, והפרה אותן ביודעין.

צ'רלטון רכשה את הזכויות הבלעדיות לשידור שידור משחקי אליפות העולם בכדורגל שנערכו בגרמניה בשנת 2006, ולמסחור השידור לגופים שונים, לרבות חברות הלווין והכבלים.

בתביעתה טענה החברה כי ביוני 2006 נודע לה כי חברה בשם טיוב בע"מ משדרת את משחקי המונדיאל בפומבי, תוך הפרת זכויותיה. בהמשך התברר לצ'רלטון כי טיוב רכשה באמצעות טלראן מנוי לחבילת שידורי המונדיאל מדרום אפריקה, באמצעות כרטיסים מקודדים המאפשרים צפייה בשידור מוצפן. לאור האמור הגישה צ'רלטון את תביעתה נגד טלראן.

בנוסף, על הפיצוי של למעלה ממיליון שקל שפסקה לטובת צ'רלטון, קבעה השופטת כי טלראן תישא בהוצאות שהוציאה צ'רלטון כדי לממן את ההליך המשפטי, בהיקף של 70 אלף שקל.