רשת "ללין" של פוקס רושמת שיא בשיעורי הרווח

‎שיפור בתוצאות רשת פוקס בחו"ל וברשת המוחזקת ללין קוזזו עם שחיקה בפעילות המקומית ■ בשל אי-עמידה ביעדים, פוקס מסיימת את ההתקשרות עם הזכיין בסין

דוחות חברת פוקס לרבעון הראשון של 2011 חושפים שיא בשיעורי הרווחיות של מנועי הצמיחה של החברה - מכירות פוקס בחו"ל ופעילות רשת ללין - בעוד שיעורי הרווחיות בארץ רושמים שחיקה.

רשת ללין, שפוקס מחזיקה במחצית ממניותיה, רושמת שיא בשיעור הרווחיות הגולמית שלה, שהגיע ברבעון ל-73.9%. מדובר בשיעור רווחיות חריג במיוחד ברשתות קמעונאיות.

רשת ללין ישראל מונה 58 סניפים בישראל ו-7 סניפים ביפן, שוויץ, הקאריביים וארה"ב. בשנה הקרובה עתידה הרשת לפתוח 8 סניפים נוספים בישראל ו-9 סניפים בחו"ל. מחזור מכירות הרשת רשם עלייה של 11.5% והסתכם ב-23.7 מיליון שקל. במקביל, שיעור הרווח התפעולי עלה בתקופה זו מ-6.9% ל-13.4%.

מכירות פוקס בחו"ל רושמות עלייה של 9% ומסתכמות ב-20.4 מיליון שקל. פעילות זו הניבה ברבעון רווח גולמי של 32.9% ורווח תפעולי של 13.1%, הגבוה פי 3 ויותר משיעור הרווחיות התפעולית בארץ.

כלל מכירות החברה רשמו ירידה של 1.3% והסתכמו ב-165.6 מיליון שקל, לעומת מכירות של 167.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010.

הירידה במכירות מוסברת בעיתוי חג הפסח, שאשתקד נכללו המכירות לחג ברבעון הראשון, ואילו השנה נכללו המכירות ברבעון השני. החברה מציינת כי בנטרול השפעת החג, רשם המותג פוקס בארץ עלייה במכירות.

הרווחיות הגולמית של פוקס הסתכמה בתקופה זו ב-92.2 מיליון שקל, ושיעורה נשחק ל-55.7%, לעומת שיעור של 56.1% ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה את הירידה בשינוי תמהיל המכירות במותג פוקס כאשר מכירות סוף עונת החורף נמשכו לתוך חודש מארס.

הרווח התפעולי של החברה רשם ירידה של 28% והסתכם ב-10.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, שיעור הרווח התפעולי נשחק מ-8.8% ל-6.4%. השחיקה בשיעורי הרווח התפעולי נובעת מפעילות פוקס ישראל.

בשורה התחתונה פוקס חותמת את הרבעון עם רווח נקי של 6.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2010.

בשל אי-עמידה ביעדי החברה, פוקס החליטה לסיים את ההתקשרות עם הזכיין בסין, ולפיכך היא יוצאת מפעילות במדינה זו עד למציאת זכיין חדש. במקביל, הזכיין ברומניה ומולדביה נקלע לקשיי תזרים בשל הקטנת ביקושים כתוצאה מהמשבר הכלכלי וכתוצאה מהשקעות ענק שביצע בפתיחת סניפי הרשת. נכון להיום, חוב הזכיין לפוקס עומד על 14 מיליון שקל, כאשר לפוקס ערבות בנקאית של 11.2 מיליון שקל מתוך סכום זה.