בנק ברקליס הפך לבעל עניין בקמהדע כבר לפני חודשיים

המניה עולה בכ-3.5% ■ ברקליס קנה מניות קמדע שהביאו את החזקותיו ל-5.03% כבר ב-21 במארס, אך הודיע על כך רק היום ■ רשות ני"ע בודקת דיווחים מסוג זה באופן שוטף

חברת קמהדע דיווחה רק היום לבורסה כי הבנק הבריטי ברקליס הפך לבעל עניין כבר ב-21 במארס, עת רכש בעסקה מחוץ לבורסה 5,665 מניות לפי מחיר של 2,888 אגורות למניה, כך שהתמורה ששולמה בעסקה האחרונה הינה של כ-163 אלף שקל. בכך עלתה החזקתו של הבנק ל-1.386 מיליון מניות השוות כ-40 מיליון שקל והחזקתו הגיעה ל-5.03% בהון ובהצבעה, כאשר בדילול מלא מסתכמת החזקתו ב-4.26%.

נציין כי לאחר ה-21 במארס עלה מחירה של קמדע ולאחר מכן ירד שוב עד לרמה הקרובה לשער בו בוצעה העסקה. עם פרסום ההודעה רושמת כעת המנייה בבורסה עלייה של כ-3.5%.

אייל לייבוביץ', סמנכ"ל הכספים של קמדע, אמר ל"גלובס": "אין לי כל דרך לדעת שגוף כלשהו הופך לבעל עניין אם הוא לא מדווח לי על זה. מה עוד שהעסקה בוצעה כעסקה מחוץ לבורסה". דובר החברה הוסיף כי "מדובר בהבעת אמון של משקיעים זרים בחברה. ונראה כי הדיווח התעכב בשל כך שהבנק קונה בעבור אחרים - פרוצדורה שלוקחת זמן".

נציין כי רשות נירות ערך בישראל נוהגת לבדוק דיווחים מסוג זה באופן שוטף.

נראה כי מי שנותר ללא המידע הוא המשקיעים בשוק, אשר במשך חודשיים לא ידעו על הפיכתו של ברקליס לבעל עניין במניה והשאלה הנשאלת היא מדוע לא נאכפת חובת הדיווח במקרה שכזה.