מוגמי: ואנונו ביקש שאשאל את יוחאי יעיש אם הזכיר את שמו בחקירה

יואל מוגמי בחקירתו הנגדית במשפט השוחד ברשות המסים: "אחרי שפגשתי את דוד ואנונו וראיתי עם מה הוא מתעסק, לא האמנתי שהוא לקח כסף"

משפטו של דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, העומד לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב באשמה של לקיחת שוחד מנישומים, סחיטה באיומים ועבירות נוספות, נמשך היום (א').

מרבית יום הדיונים הוקדש לעדותו של יואל מוגמי, היועץ הפוליטי לשעבר של מנכ"ל מפלגת קדימה משה שחורי, שנחקר בחקירה נגדית ע- ידי סנגורו של ואנונו, עו"ד ליאור אפשטיין.

בין היתר העיד מוגמי כי ואנונו ביקש ממנו לשאול את יוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ, שנעצר על-ידי המשטרה בקשר למעורבותו בפרשה, האם הוא הזכיר את שמו (של ואנונו) בחקירה במשטרה. יצוין כי בגין מעשה זה מואשם ואנונו בשיבוש מהלכי חקירה.

בהמשך הדיון התפתח דין ודברים בין השופט דוד רוזן לבין מוגמי, לאחר שנראה היה כי קיימות סתירות בין הדברים שאמר בחקירתו במשטרה לבין דבריו בבית המשפט.

השופט: "יש לנו הקלטה של מפגש שלך בגינה עם יוחאי יעיש, שממנה ניתן להבין שאתה גורס בפני יעיש שאפשר להגיד על ואנונו הרבה דברים, אבל כסף הוא לא לוקח. אחר-כך יש לנו את הודעותיך במשטרה, בהן אתה מספר על פגישה עם ואנונו, לפני הפגישה בגינה, שבה לא רק שהיה ברור שואנונו לוקח כסף, אלא שהוא מבקש ונוקב בסכום של 125 אלף דולר ועוד מקובי מימון, כשבהקלטה אתה אומר ליעיש מה הוא צריך אותך שיש לו את מימון?"

מוגמי: "יעיש אמר לי שואנונו קיבל כסף מה-200 אלף שקל, ואני אמרתי שבהקשר הזה, עד כמה שאני יודע, ואנונו לא לקח כסף. אני אגיד את האמת: אחרי שפגשתי את ואנונו וראיתי עם מה הוא מתעסק, לא האמנתי שהוא לקח כסף על העזרה ליעיש. וגם כשאמרתי לו שרן הדר לקח כסף הוא היה בהלם".

השופט: "אבל בגינה כבר ידעת, הייתה לך עדות ישירה".

מוגמי: "כן, הוא ביקש הוא לא לקח את הכסף".

השופט: "אחרי השיחה הזו ברור לך בדיוק מי זה ואנונו".

מוגמי: "כן".

השופט: "ואתה מתעקש שואנונו לא לוקח כסף".

מוגמי: "התכוונתי רק בהקשר של יוחאי יעיש".

כתב האישום נגד ואנונו, שהוגש במארס השנה, מגולל פרשת שחיתות קשה שבמרכזה 5 פרשות: פרשת יוחאי יעיש; פרשת קובי מימון; פרשת משה ודליה שחורי (מנכ"ל קדימה ואשתו); פרשת חנוך מילוא; ופרשת אודי ראובן.

לפי כתב האישום, במספר הזדמנויות לאורך שנים השתמש ואנונו במעמדו הבכיר ברשות המסים, תוך עשייה בתוך הרשות כבתוך עסקו הפרטי, למען בצע-כסף. זאת בין היתר על-ידי הטלת אימה על נישומים, תוך חשיפת מידע מסווג אודות הליכים המתנהלים כנגדם ברשות המסים.

לדברי הפרקליטות, בתחילת 2007 קשר ואנונו קשר עם איש העסקים רן הדר ז"ל לביצועה של תוכנית עבריינית, לפיה הדר יפנה נישומים לטיפולו של ואנונו תמורת קבלת שוחד, שאותו הם יחלקו ביניהם. בסמוך לכך יצר הדר קשר עם מוגמי וביקש ממנו להפנות לקוחות נישומים שיש להם בעיות בתיקי מס לטיפולו של ואנונו בעבור תשלום שוחד.

ואנונו מואשם בסחיטה באיומים, לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ושימוש במירמה, עורמה ותחבולה.