גוגל סוגרת את מיזם ארכיון העיתונות הדיגיטלי שלה

‎זאת ככל הנראה על מנת לקדם פרויקט אחר שלה, Google One Pass, שנועד לקדם תוכן של יצרניות תוכן ברשת תמורת תשלום

עוד פרויקט של גוגל מגיע לקיצו. ענקית החיפוש הודיעה בסוף השבוע כי אין בכוונתה להמשיך להשקיע במיזם ארכיון העיתונות הדיגיטלי שלה - Google News Archive Plan, במסגרתו העלתה לרשת האינטרנט ארכיון מקיף של עיתונים ישנים במטרה להפוך אותם לנגישים לכלל הגולשים.

ההחלטה לסגור את המיזם קשורה ככל הנראה למיזם אחר של גוגל, שאותו היא מקדמת בחודשים האחרונים - Google One Pass. השירות החדש, שהושק בפברואר, מאפשר ליצרניות התוכן להציע את התוכן שלהם למשתמשים ברשת תמורת תשלום, כאשר אופי גביית התשלום נקבע על-ידי יצרניות התוכן.

הצעד הנוכחי של גוגל הוא למעשה איתות נוסף מצדה לכך שהיא תומכת ביצרני התוכן ובטרנד החדש - תוכן תמורת תשלום באינטרנט, על חשבון הנחת היסוד שבבסיס מנוע החיפוש שבבעלותה - מתן נגישות חינמית לכל התכנים באינטרנט.

מיזם הארכיון הדיגיטלי החל ב-2006, במסגרת הניסיון המוצהר של גוגל "לסדר את האינפורמציה שיש בעולם". הפרויקט החינמי יצא לדרכו בשיתוף-פעולה עם "ניו-יורק טיימס" ו"וושינגטון פוסט", ולאחר שנתיים הורחב למאות עיתונים שלקחו חלק במיזם.

במסגרת שיתוף-הפעולה בין גוגל לעיתונים המודפסים, גוגל סייעה להעלות לרשת כתבות שהיו קיימות כבר בגירסה דיגיטלית, ושיתפה פעולה עם בעלי זכויות היוצרים של תכנים שלא היו קיימים בפורמט דיגיטלי, במטרה לסרוק את התכנים ולאפשר למשתמשים למצוא אותם ברשת.

עד כה נסרקו במיזם 60 מיליון דפים שהתפרסמו ביותר מ-2,000 עיתונים ב-250 השנים האחרונות. התוכן שנסרק והועלה לרשת יהיה זמין למשתמשים גם בעתיד.