ליברמן: "לא נקבל תכתיבים, מי שרוצה מו"מ - אהלן וסהלן"

בפתח ישיבת הסיעה אמר ליברמן: "מדינת ישראל מוכנה לנהל מו"מ לשלום בכל רגע נתון, בלי תנאים מוקדמים. לא נקבל יותר שום תכתיב. מי שרוצה לנהל משא ומתן – אהלן וסהלן"

מתיישר לימינו: שר החוץ אביגדור ליברמן אומר היום בהתייחס לעימות המדיני מול הנשיא אובמה, כי "ראש הממשלה הדגיש את זה ואני ניסיתי להדגיש את זה בכל פורום בינלאומי. מדינת ישראל מוכנה לנהל משא ומתן לשלום בכל רגע נתון, בלי תנאים מוקדמים. לא נקבל יותר שום תכתיב ושום תנאים מוקדמים. מי שרוצה לנהל משא ומתן - אהלן וסהלן".

שר החוץ דיבר בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' בכנסת. "אני רוצה להביע תמיכה והערכה לעמדות של ראש הממשלה בשליחות החשובה בארה"ב", הוסיף ליברמן. "אני חושב שהוא עשה את זה בדרך מעוררת כבוד, על בסיס הסכמה רחבה ביותר בחברה".

על המחלוקות הנוכחיות עם נשיא ארה"ב אובמה אמר ליברמן כי "אין צורך להפוך כל מחלוקת לדרמה. זה לא אפוקליפסה. מחלוקות היו, ישנן ויהיו ואף אחד לא מסתיר את זה". שר החוץ התייחס בהצהרה המדינית שנתן בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו", גם לסוגיית זכות השיבה. "כל אחד שמדבר על זכות השיבה, מתכוון לחיסולה של מדינת ישראל דה-פאקטו. זה לא נתון למשא ומתן. הפלסטינים יכולים להעלות את זה, אבל אנחנו לא נקבל אפילו פליט אחד", לדבריו.

סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין, דן מרידור, ביטא היום דעה שונה לחלוטין. בריאיון לערוץ החדשות אמר כי "הבעיות בתהליך השלום קיימות, אבל חלק גדול מהעולם חושב שהבעיה היא אצלנו, בעוד שאנו מוכנים למהלכים מאוד מרחיקי לכת וליטול סיכונים משמעותיים. אם נצליח לשכנע את העולם, נשפר את מצבנו לקראת ההצבעה באו"ם בספטמבר. עלינו ליזום מהלך מדיני ולא רק להגיב".

"היו מורדות ועליות ביחסי ישראל -ארה"ב", הוסיף מרידור על המחלוקת האחרונה בין נתניהו לאובמה. "היו מחלוקות בין רבין לקרטר, בין בגין לרייגן, שמיר ובוש - העניין פה הוא לא אישי אלא מבוסס על אינטרסים. אמריקה וערכיה מאד קרובים לישראל וערכיה, ויש לנו אינטרסים משותפים רבים. יש דרישה ברורה מצד ארה"ב להתקדם לכיוון הסדר, ויש לנו אינטרס ממשי להתקדם, אבל ברור שיש קשיים".