עוד סימן רע: גולדמן זאקס חותך תחזיות הצמיחה לסין

בית ההשקעות האמריקני מצטרף לקרדיט סוויס וג'יי.פי מורגן - צופה לצמיחה של 9.4% לעומת 10% בתחזית קודמת ■ "הכלכלה הסינית עומדת בפני סיכונים שרק יתגברו"

בית ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס חותך היום (ג') את תחזית הצמיחה לכלכלת סין על רקע המשך מדיניות ההידוק המוניטרי במדינה, בעוד הממשל הסיני מנסה להאט את קצב הצמיחה כדי לקרר את האינפלציה. גולדמן זאקס מעריך שסין תצמח השנה ב-9.4% לעומת 10% בתחזית הקודמת. בכך, גולדמן מצטרף בין היתר לבנקים קרדיט סוויס וג'יי.פי מורגן, אשר גם הם חתכו את תחזיות הצמיחה בסין החודש.

העדויות החדשות להאטת הצמיחה מגבירות את דאגת המשקיעים במזרח, ועשויות להוביל את הבנק המרכזי בסין להחליט על צעדי הידוק מוניטריים נוספים, כך מעריכים כלכלני גולדמן זאקס.

"אנו לא חושבים שיש מקום להעלות את המיסים", כותבים כלכלני גולדמן זאקס. "גם אם הבנק המרכזי יוסיף לנקוט במדיניות ההידוק הנוכחית, אנו רואים כוחות פיננסיים חזקים שעומדים מנגד, כאשר להעלאת המיסים תהיה השפעה חדה מידי על הכלכלה, באופן שחוצה את כל הסקטורים".

בנק ההשקעות קרדיט סוויס גם הוא חתך החודש את תחזיות הצמיחה בסין, תוך שהוא מעריך כי הכלכלה הסינית תצמח השנה ב-8.8%, זאת בהשוואה להערכות קודמות של 9.1%. גם כלכלני ג'יי.פי מורגן הורידו את תחזיותיהם לכלכלה הגדולה במזרח, ל-9.4% בהשוואה ל-9.5%.

"אני מודאג מהשינויים האחרונים במדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי", התייחס למצב בה שוסונג, אנליסט בבנק המרכזי של סין. "הכלכלה הסינית עומדת בפני סיכונים שרק יתגברו, במידה והמדיניות הנוכחית תימשך".

ברקע נציין כי גם מדד מנהלי הרכש שפורסם אתמול בסין תומך בנתונים, תוך שהוא מצביע על האטה בפעילות הייצור במאי לשפל של 10 חודשים, כך דיווח הבנק המרכזי של סין. מדד מנהלי הרכש ירד לרמה של 51.1 נקודות לאחר שעמד בחודש אפריל על רמה של 51.8 נקודות. נציין כי נתון מעל 50 נקודות עדיין מייצג התרחבות בכלכלה המקומית.