אין סוף לצרות: קרינה דולפת מכור גרעיני נוסף בפוקושימה

מפעילת הכורים הגרעיניים בפוקושימה דיווחה על דליפה מכור מספר 1 בתחנת הכוח בפוקושימה, בנוסף לכורים 2 ו-3 ■ טוקיו אלקטריק: "הדליפה הקשה ביותר שראינו עד כה"

הצרות לא מפסיקות ליפול על יצרנית הכורים הגרעיניים ביפן: חברת טוקיו אלקטריק פאואר אישרה על דליפה של דלקים משני כורים גרעיניים נוספים, בתחנת הכח בפוקושימה אשר בבעלותה. התחנה פולטת קרינה גרעינית מאז אסון רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן ב-11 במארס, אשר השביתו את מערכות השליטה והקירור בתחנה.

דליפה של חומרים רעילים ודלקים מכור מספר 3 החלה כבר ב-13 במארס, ודליפה דומה החלה בכור מספר 2 יום אחרי, כך מוסר ג'וניצ'י מטסומוטו, דובר טוקיו אלקטריק. החברה מסרה השבוע כי ייתכן ונזק נוסף לנגרם לשני הכורים הללו, וזאת לאחר שדיווחה על דליפת דלק וחומרים רעילים מכור מספר 1 בפוקושימה.

על פי הצהרותיהם של גורמים בטוקיו אלקטריק, הדליפה בכור מספר 1 הינה "הקשה ביותר מבין הדליפות שהתרחשו עד כה בכורים 2 ו-3", כך מסר מטסומוטו לסוכנות בלומברג. "ניתוח ואבחון הנזק נעשה אפשרי לאחר שהצלחנו להקים מחדש את חקר הבקרה בפוקושימה", לדבריו.

טוקיו אלקטריק מתקשה מזה חודשיים לייצב את הטמפרטורה בכורים בפוקושימה, וזאת כדי לעצור את המשך דליפת הקרינה במסגרת האסון הגרעיני שהוכרז כקשה ביותר מאז אסון צ'רנוביל, ב-1986.

נזכיר כי טוקיו אלקטריק מינתה החודש כנשיאה החדש את טושיו נישיזאווה, אשר יחליף את מסאטקה שימיזו שהתפטר בשבוע שעבר מתפקידו במסגרת לקיחת אחריות סמלית על האסון בפוקושימה, ולאחר שהחברה דיווחה על הפסד נקי של 15 מיליארד דולר. זהו ההפסד הגדול ביותר של חברה לא-פיננסית ביפן, ובעקבותיו הזהירה החברה כי אין ודאות לגבי עתידה.