סרקוזי: "להשתמש באינטרנט כדי להאיץ הכלכלה העולמית"

לדברי נשיא צרפת, "האינטרנט דורש התערבות ממשלתית כדי להגיע למיצוי הפוטנציאל שלו" ■ הדברים נאמרו בנאום מול נציגי מדינות ה-G8, ביניהם נכחו מארק צוקרברג ואריק שמידט

אינטרנט דורש התערבות ממשלתית כדי להגיע למיצוי הפוטנציאל המלא שלו בכל הקשור לקישור בין אנשים והאצת הכלכלה", אמר היום (ג') נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

"עכשיו כשהאינטרנט הוא חלק אינטגרלי מחיינו, יהיה זו טעות לא לערב את הממשלות בנושא", אמר סרקוזי היום בפריז, במסגרת פורום חברות האינטרנט. "אל לנו לשכוח שהממשלות הן הייצוג האמיתי של רצון הבוחרים במדינות דמוקרטיות. לשכוח זאת, משמעותו הגברת הסיכון לכאוס בדמורקטיה וליצירת אנרכיות".

סרקוזי נאם מול 1,500 נציגים מפורום מדינות ה-G8, אשר נערך לפני כינוסם של שמונת מנהיגי המדינות מאוחר יותר השבוע, בצרפת. לדברי סרקוזי, יש לחוקק חוקים "כדי להגן על זכויות יוצרים, למנוע מונופלים ולפקח על כך שחומרים פוגעניים לא מגיעים לידי ילדים".

"הכוונה היא לא לנקוט בצעדים שגרמו לנזק בתעשייה", הדגיש בפני הנוכחים. בין המשתתפים ניתן היה למצוא את מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, מנכ"ל גוגל אריק שמידט, ויו"ר ומנכ"ל ניוז-קורפ רופרט מורדוך. "אולם, לא תוכלו להתחמק בסוף של דבר מסט חוקים מינימאלי".

סרקוזי לא התייחס לנושא באופן מפורש, אולם רמז שייתכן וחלק מעלויות החקיקה והפיתוח יצטרכו בסופו של דבר ליפול גם על משלמי המיסים. "הממשלה משקיעה בחינוך לעובדים שאחר כך מגיעים לעבוד בחברות שלכם, ומשלמת מכספה על חלק מהתשתיות שמשמשות להעברת המידע ברשת, עליה מבוססים העסקים שלכם", אמר סרקוזי.

סרקוזי סיכם באומרו כי "האינטרנט שינה את העולם, בדיוק כפי שעשו חוקרי העולם הישן בזמנו, דוגמת כריסטופר קולומבוס. בתוך כמה שנים, האינטרנט יזעזע לחלוטין את האלמנטים הבסיסיים של הכלכלה העולמית, אשר בה חברות האינטרנט משחקות תפקיד משמעותי כבר כיום".