ביקושים גבוהים בהנפקת בריטיש ישראל: גייסה כ-587 מ' ש'

באיגרות חוב מסדרה ג' ■ החברה תכננה במקור לגייס כ-200 מיליון שקל

חברת בריטיש ישראל , השלימה בהצלחה את הנפקת אגרות החוב שלה, וגייסה במסגרתו כ-587 מיליון שקל. סך הביקושים בשלב המוסדי והציבורי של ההנפקה הגיעו לסכום כספי כולל של כ-1.2 מיליארד שקל - סכום הגבוה פי 6 מהסכום המקורי אותו החברה תכננה לגייס. יצוין, כי החברה תכננה במקור לגייס כ-200 מיליון שקל, ובעקבות הביקושים הגבוהים הגדילה את היקף הגיוס לכ 587 מליון שקל.

במסגרת ההנפקה, בריטיש ישראל ביצעה הרחבה של סדרה ג' של איגרות החוב שלה, שהינה צמודה למדד, ועומדת לפדיון בתשלומים חצי שנתיים בין השנים 2013 עד 2023. המח"מ של הסדרה עומד על כ-6 שנים והיא מדורגת בדירוג A+ על ידי מעלות, שהעניקה את הדירוג האמור להנפקה בהיקף של עד 600 מיליון שקל ע"נ.

אגרות החוב הוצעו למשקיעים בתשואה מקסימלית של כ-4.6% (כולל עמלת התחייבות מוקדמת למשקיעים מוסדיים), אך לאור הביקושים הגבוהים המכרז הסופי נסגר בשיעור תשואה של כ-4.35%.

את ההנפקה הוביל קונסורציום בראשות אקסלנס נשואה חיתום, פועלים אי בי אי, כלל פיננסים, לאומי פרטנרס, מיטב הנפקות, מנורה-מבטחים וברק קפיטל.

יעקב אקילוב, מנהל פעילות שוק ההון בחברת בריטיש ישראל אמר היום: "ההנפקה תורמת בצורה חיובית לגיוון מקורות המימון של החברה, להארכת מח"מ התחייבויותיה הפיננסיות, והיא תתרום בצורה חיובית להורדת הריבית הממוצעת שנושא חוב החברה, ולהמשך שיפור הנזילות והגמישות הפיננסית, החשובות לצורך המשך מגמת הצמיחה, באמצעות פיתוח והשבחה של נכסי החברה וניצול הזדמנויות בשווקים."