דיוויד אינהורן, מייסד קרן גידור מובילה - בעל עניין בפלייטק

אינהורן ידוע באסטרטגיית השורט, ואחת מפוזיציות השורט המוכרות שלו הייתה בליהמן ברדרס

תמיד מעניין לעקוב מי הופך לבעל עניין בחברה ציבורית כזו או אחרת. הנחת היסוד אומרת שקרן השקעות או קרן גידור או כל גוף פיננסי אחר שמטרתו למקסם את תשואותיו, יודע יותר טוב מהמשקיע הקטן במה כדאי להשקיע, ולכן היכן שהוא שם את כספו - זה המקום שבו המשקיע הקטן צריך להשקיע.

הנחה זו לא תמיד מוכיחה עצמה כנכונה אך בחלק ניכר מהמקרים היא אכן יכולה להוות כלי לאיתור השקעות אטרקטיביות, והנה המקרה התורן של פלייטק (Playtech), מפתחת פלטפורמות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, שנסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

פלייטק דיווחה כי דיוויד אינהורן (David Einhorn), מייסד ומנכ"ל קרן הגידור הניו יורקית Greenlight Capital, הגיע להחזקה של 3.7% מהון המניות של החברה, וזה אומר שהוא השקיע 43 מיליון דולר בקירוב ברכישת המניות של חברה הישראלית. בשוק ההון הבריטי, נזכיר, בעל עניין הוא בעל מניות שמחזיק לפחות 3% מהון מניות של חברה, וזאת להבדיל ממינימום 5% במקרה של שוק ההון הישראלי והאמריקני.

מניית פלייטק איבדה 27% מתחילת השנה (34% בשנה האחרונה), וכפי הנראה בעיני אינהורן תמחורה הנוכחי מהווה הזדמנות קנייה. בעל השליטה בפלייטק הוא המיליארדר טדי שגיא (40% - שווי החזקה של כחצי מיליארד דולר), ובחברה יש כרגע שבעה בעלי עניין מוסדיים. המניה נפלה לפני כשבוע למחיר שפל תקופתי אך מאז התאוששה והוסיפה לערכה 8% בקירוב.

אינהורן (43) הוא אחד ממנהלי קרנות הגידור המוכרים ביותר בשוק ההון האמריקני. את Greenlight Capital הוא הקים לפני כעשור וחצי עם הון התחלתי של כמיליון דולר, וכיום מנהלת הקרן נכסים בשווי של 5.2 מיליארד דולר. הקרן, כך מסתבר, נחשבת לאחת המוצלחות בענף ומאז הקמתה הניבה למשקיעיה תשואה שנתית ממוצעת של 22%.

אינהורן ידוע באסטרטגיית השורט שלו, ואחת מפוזיציות השורט המוכרות שלו הייתה בליהמן ברדרס, בנק ההשקעות שקרס. אינהורן היה בין מנהלי ההשקעות הראשונים שזיהה את הבעייתיות במאזן של ליהמן ברדרס, והזהיר מפני קריסתו.

Greenlight Capital מקפידה להשקיע במניות של חברות שנסחרות בארה"ב, ולכן השקעתה בפלייטק חריגה במקצת. עם זאת, ייתכן שהסיפור שעומד מאחוריה אינו מתחיל ונגמר בתמחור המניה. אינהורן, כך מסתבר, הוא שחקן פוקר לא רע וחובב מושבע של המשחק. באליפות הפוקר העולמית שהתקיימה לפני חמש שנים הגיע אינהורן למקום 18, ותרם את הפרס בו זכה - 660 אלף דולר - לקרן התרומות של השחקן מייקל ג'יי פוקס.