חיים סבן: "אובמה צריך להבהיר לעם הישראלי את עמדותיו"

המיליארדר האמריקני-ישראלי אמר ל-CNBC כי הנשיא האמריקני צריך לעשות יותר כדי להראות את תמיכתו בישראל ■ "אני תוהה מדוע הנשיא שהיה בקהיר וטורקיה לא 'עשה עצירה' בישראל"

הנשיא אובמה צריך לעשות יותר כדי להראות את תמיכתו בישראל, כך אמר המיליארדר האמריקני-ישראלי חיים סבן ל-CNBC, בתגובה לנאום הנשיא האמריקני בו הוא אמר כי ישראל צריכה לחזור לגבולות 1967.

סבן הוסיף כי אובמה צריך לבקר בישראל כפי שעשה במדינות אחרות במזרח התיכון. נזכיר כי סבן הוא תורם כבד למפלגה הדמוקרטית וידיד קרוב של משפחת קלינטון.

"אני מבולבל מאוד לגבי למה הנשיא שהיה בקהיר, ערב הסעודית וטורקיה לא 'עשה עצירה' בישראל ודיבר עם העם הישראלי", אמר סבן. "אני מאמין שאובמה צריך להבהיר לעם הישראלי מה עמדותיו בנוגע לישראל ולהרגיע אותם".

מאז שאמר את דבריו ריכך אובמה את הצהרתו בנאום שנשא מול ועידת איפא"ק. בנאומו השני הבהיר אובמה כי הוא התכוון היא בין ישראל לרשות הפלסטינית צריכים להיות חילופי שטחים.

סבן הוסיף כי הוא אינו מתכוון לתרום כספים לנשיא אובמה מאחר ו"הנשיא אובמה גייס הרבה כספים ועוד יגייס הרבה כספים דרך האינטרנט, יותר מכל אחד לפניו והוא לא זקוק לתרומה ממני".