דוחות קסטרו לרבעון הראשון: צניחה של 80% ברווח הנקי

עיקר הירידה נרשמה בעקבות הפסקת הפעילות בגרמניה ■ קסטרו מתכננת להמשיך בצמצום פעילותה בחו"ל, ומציינת כי בסוף אוגוסט ייסגרו 8 החנויות ברוסיה וכן הפעילות בתאילנד

כ-3 חודשים לאחר שהודיעה חברת האופנה קסטרו על סיום פעילותה בגרמניה ובשוויץ, באה לידי ביטוי ההודעה הבוקר (ד') בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, אותו סיכמה עם צניחה של כ-80% ברווח הנקי, שעמד על 1.5 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני, ההחלטה למכור את חנויות הרשת בגרמניה ובשוויץ הסבה לקסטרו הפסד רבעוני של 6.5 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-26 מיליון שקל שנרשמה מפעילות זו בסיכום שנת 2010.

עיקר הנזק הכספי מיוחס לשוק הגרמני ובקסטרו, הנמצאת בשליטת משפחת רוטר, ציינו כי תוצאות הרבעון הראשון היו האחרונות שיושפעו מהמכירה המוזכרת.

עיתוי חג הפסח, שחל השנה במהלך הרבעון השני, ובשנה שעברה ברבעון הראשון, השפיע לשלילה על פעילותה השוטפת של קסטרו, וכך, בסיכום רבעוני היקף המכירות של קסטרו ירד ב-3.2% ל-149.1 מיליון שקל. בקסטרו מציינים כי בניטרול השפעת עיתוי חג הפסח, הכנסות החברה בישראל, המהוות את עיקר פעילותה, צמחו ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

רשת החנויות של קסטרו מונה 151 חנויות - 136 מהן בישראל, והיתר בחו"ל - ברוסיה, בקזחסטן ובתאילנד.

במבט להמשך, קסטרו מתכננת להמשיך בצמצום פעילותה בחו"ל, ובדוחות היא מציינת כי בסוף אוגוסט צפויות להיסגר 8 החנויות שלה ברוסיה וכן הפעילות בתאילנד.

בנוסף לירידה במכירות, שיעור הרווח הגולמי מהן נשחק במעט, ירידה אותה מייחסים לחורף השחון שעבר עלינו וחייב את החברה להגדיל את שיעורי ההנחות. שיעור הרווח התפעולי של קסטרו נסוג מ-12.2% ל-9.7% מהמכירות.

בנוסף, כמו יתר החברות בשוק, קסטרו סבלה ברבעון החולף מעליה במדד המחירים לצרכן שהגדיל את הוצאות המימון שלה, וכל אלה, יחד עם הפגיעה מסגירת הפעילות בחו"ל, הובילו לירידה הניכרת ברווח הנקי. בניטרול הפגיעה מחו"ל, הרווח מפעילות נמשכת של קסטרו צנח ב-42% ל-8 מיליון שקל.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, הביע את שביעות-רצונו מהמשך התחזקות הרשת בישראל, ואמר היום כי "קסטרו הצליחה לשמור על מחזור המכירות, תוך פגיעה מינימלית בגין עיתוי חג הפסח".