אבגול סוגרת רבעון חזק: זינוק של 47% ברווח התפעולי

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-82.8 מיליון דולר, גידול של 29.7% בהשוואה להכנסות החברה בתקופה המקבילה

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה, מדווחת על שיפור ניכר בהכנסות וברווחיות ברבעון הראשון של 2011.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-82.8 מיליון דולר, גידול של 29.7% בהשוואה להכנסות החברה בתקופה המקבילה שהסתכמו בכ-63.8 מיליון דולר. הגידול במכירות מיוחס לעלייה ביכולות הייצור של אבגול שנבעה בעיקר מהפעלת הקו הנוסף בסין במהלך המחצית השנייה של 2010 וכן משיפור ביעילות ההפעלה של הקווים הקיימים בכל האתרים.

הגידול במכירות הושג גם במידה מסוימת כתוצאה מעדכון מחירי המכירה עקב עליית מחירי חומרי הגלם ברבעון הרביעי של 2010, וזאת בהתאם למנגנון תיאום המחירים בין החברה למרבית לקוחותיה. על פי מנגנון זה מחירי המכירה משתנים לפי השינוי במחיר חומר הגלם העיקרי של החברה, פוליפרופילן, באיחור של רבעון. אבגול מדווחת הרבעון כי לחברה קיימים לראשונה מספר לקוחות אשר עימם מבוצעת התאמת מחירים על בסיס חודשי ודו חודשי.

הרווח הגולמי של אבגול ברבעון הראשון של 2011 הסתכם בכ-18.1 מיליון דולר, כ-21.9% מסך ההכנסות - גידול של 38% בהשוואה לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אז הוא היווה כ-20.6% מסך ההכנסות. הגידול בשיעור הרווח הגולמי הושג הודות להתחזקות האירו והיואן לעומת הדולר, והודות לשיפור בביצועים התפעוליים של המפעלים, ולמרות שבמהלך הרבעון הראשון של 2011 חלה עלייה ממוצעת של כ-6% במחיר חומר הגלם שפעלה בכיוון של שחיקת המרווח.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הראשון של 2011 בכ-10.9 מיליון דולר, כ-13.2% מההכנסות, גידול של 47% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון המקביל, בו הוא היווה כ-11.6% מסך ההכנסות. הגידול ברווח התפעולי ברבעון הראשון של 2011 נובע מגידול ברווח הגולמי וכן מהורדת שיעור הוצאות המכירה, ההנהלה והכלליות לכ-8.7% מסך מחזור המכירות בהשוואה לשיעור של כ-9.3% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי התזרימי, ה-EBITDA, של אבגול הסתכם ברבעון הראשון של 2011 בכ-15.1 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת התקופה המקבילה, בו הוא הסתכם בכ-11 מיליון דולר.

הרווח הנקי של אבגול ברבעון הסתכם בכ-7.1 מיליון דולר, גידול של 97% בהשוואה לרווח נקי של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי של אבגול הגיע לכ-8.5% מסך ההכנסות של החברה, בהשוואה לשיעור רווח נקי של כ-5.6% מההכנסות בתקופה המקבילה.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון של 2011 בכ-12.7 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הגידול בתזרים נובע מהעלייה ברווחיות התפעולית.

שלמה לירן, מנכ"ל אבגול, מציין כי "אנחנו גאים בגידול החד בהכנסות, ברווח ובתזרים של אבגול ברבעון הראשון של 2011 שהינו תוצאה של הגדלת היקף הייצור והמכירות בחברה, ושל המשך התייעלות. אני מבקש להודות לצוות המסור והמקצועי של עובדי החברה בישראל וברחבי העולם שרק בזכותם התאפשרו התוצאות. הזינוק במכירות מהווה גם הבעת אמון נוספת במוצרי החברה מצד הלקוחות הרב לאומיים הגדולים".

"אבגול ממשיכה כל העת בשדרוג ופיתוח יכולות הייצור כדי לספק מענה מלא ורווחי לגידול בכושר הייצור. ברוח זו דיווחה החברה על רכישת שני קווי ייצור חדשים, האחד בארה"ב והשני באתר אחר נוסף של החברה, בהשקעה כוללת של כ-80 מיליון דולר, שיחלו לפעול במחצית הראשונה של 2012. במקביל, שוקדת החברה על פעילות פיתוח המוצרים מול הלקוחות השונים על מנת להתאים ולהיענות לדרישות השונות של הלקוחות באופן מיטבי".

אבגול הינה חברה טכנולוגית גלובלית, מובילה עולמית, בפיתוח ייצור ושיווק בדים לא ארוגים, בעיקר לתעשיית החיתולים. החברה מייצרת כ-10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי ובין לקוחותיה העיקריים של החברה פרוקטר אנד גמבל וקימברלי קלארק. לחברה 12 קווי ייצור, מתוכם 3 קווים בארה"ב, 2 קווי ייצור בסין, אחד ברוסיה והיתר בישראל. מרבית מכירות החברה הינן בחו"ל.