פסגות בדרך להקים חברת ביטוח: פנה לאוצר בבקשה לרישיון

בית ההשקעות פנה בית למשרד האוצר והתחיל בכך מהלך לקבלת רישיון מבטח ■ יצירת זרוע ביטוח בפסגות נועדה לחזק את זרוע החיסכון לטווח ארוך

בית ההשקעות פסגות, בראשות זהבית כהן ובניהולו של רונן טוב, פועל להקמת חברת ביטוח. לפני כשבוע פנה בית ההשקעות למשרד האוצר והתחיל בכך מהלך לקבלת רשיון מבטח.

עד כה, בית ההשקעות חיפש לרכוש חברת ביטוח ובחר שלא להקים אחת. אולם לאור המחירים הגבוהים שמוצמדים לחברות הביטוח הקיימות, בבית ההשקעות החליטו למנף את כמות הלקוחות הגדולה שלו ולהתחיל לפעול להקמת חברה מאפס.

יחד עם זאת, אין מדובר עדיין בפסילת האפשרות לרכישת חברה קיימת. בעבר נקשר שמה של פסגות עם כלל שבשליטת קונצרן אי.די.בי, הפניקס שבשליטת קונצרן דלק וגם עם חברות ביטוח שאינן נמנות על הגדולות בשוק.

בית השקעות פסגות מוביל בתחומי החיסכון לטווח קצר ובינוני ואולם הוא בנחיתות משמעותית ביחס למתחרות הגדולות בענף הביטוח בתחום החיסכון לטווח ארוך. לבית ההקעות פעילות גמל גדולה שחלקה הגדול כספים נזילים, ופעילות פנסיה חדשה שנמצאת בעיקר על הנייר ואינה פקטור בשוק.

יצירת זרוע ביטוח בפסגות נועדה לחזק את זרוע החיסכון לטווח ארוך - תחום המושתת על 3 אפיקים המתחרים ומשלימים אחד את השני: ביטוח חיים, גמל ופנסיה.