בור בלי תחתית: יותר מ-60 מיליון ליש"ט מכספי טלוויזיה לאלופת הפרמיירליג

מנצ'סטר יונייטד היא הנהנית העיקרית מבוננזת זכויות השידור של הליגה האנגלית; אפילו בלקפול שירדה ליגה, וקיבלה הכי "מעט", נהנתה מסכום מכובד של 39.1 מיליון ליש"ט

חוזה זכויות השידור המשופר של הפרמיירליג שנכנס לתוקף בעונה הנוכחית, העלה באופן משמעותי גם את הנתח שמקבלות הקבוצות באנגליה מטלוויזיה. מנתונים שמפרסמת הפרמיירליג, עולה כי מנצ'סטר יונייטד הפכה ב-‏‎2010/11‎‏ לקבוצה הראשונה שמכניסה יותר מ-60 מיליון ליש"ט מסעיף זה, עם 60.4 מיליון ליש"ט בסך הכל שקיבלו השדים האדומים.

צ'לסי במקום השני עם הכנסות של 57.7 מיליון ליש"ט, ארסנל שלישית (56.2 מיליון) ומנצ'סטר סיטי רביעית (55.5). בלקפול, שירדה לליגת המשנה, היא המרוויחה הכי קטנה מהטלוויזיה העונה - אבל גם היא קיבלה סכום מכובד ביותר של 39.1 מיליון ליש"ט. כל קבוצה בפרמיירליג הכניסה העונה 7 מיליון ליש"ט יותר בממוצע מזכויות שידור לעומת העונה הקודמת (‏‎2009/10‎‏).

חלוקת כספי הטלוויזיה בפרמיירליג היא השיוויונית ביותר מבין הליגות הבכירות באירופה: היחס בין הכסף שמקבלת הקבוצה הכי מכניסה מסעיף זה, לקבוצה הכי פחות מכניסה - עומד על פי 1.54 בלבד. כהשוואה, בליגה הספרדית, שם נמכרות הזכויות על-ידי הקבוצות באופן אינדיבידואלי, מקבלות ברצלונה וריאל מדריד פי 12.5 יותר מהסכומים שמצליחות להשיג הקבוצות הקטנות.

‏‏שיטת חלוקת כספי זכויות השידור בפרמיירליג מתבססת על מספר פרמטרים: נתח מסוים שמתחלק שווה בשווה בין 20 הקבוצות; נתח שנקבע לפי המיקום הסופי של הקבוצות בליגה; ונתח שנקבע לפי כמות השידורים הישירים של כל קבוצה במהלך העונה בטלוויזיה בבריטניה.‏