בגלל החוב: S&P מעבירה את אלביט הדמיה למעקב שלילי

ברקע חובות הענק של מוטי זיסר, S&P מעלות מכניסה את אלביט הדמיה וחברת הבת פלאזה סנטרס ל-CreditWatch עם השלכות שליליות ■ "המחלוקת בנוגע לחוב טרם הובהרה"

הסערה סביב מניית אלביט הדמיה נמשכת, ברקע חובות הענק של מוטי זיסר, בהיקף 2.6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח ב-8 סדרות שונות. על רקע החובות והמימושים האחרונים שחוותה מניית החברה השבוע הן בבורסה באחד-העם והן בקרב המשקיעים בוול סטריט, מכניסה סוכנות הדירוג S&P מעלות את הדירוג "ilA" של אלביט הדמיה ושל חברת הבת שלה, פלאזה סנטרס, ל-CreditWatch עם השלכות שליליות, כך נכתב בסקירה שפרסמו היום (ד') האנליסטים אלעד רגב ועמרי שטרן.

הכנסות הדירוג ל"מעקב שלילי" נובעת מאי הוודאות שחשים כלכלני S&P מעלות באשר למחלוקת בה נמצאת חברת האם של אלביט הדמיה, אירופה ישראל, עם בנק הפועלים. "בשלב זה", מציינים ב-S&P מעלות, "אין ביכולתנו להעריך את ההשפעות האפשרויות על דירוג החברות. בכוונתו לבחון את מכלול ההשלכות של המחלוקות הנ"ל על פעילות הקבוצה ונזילותה".

בסקירה שהוציאה S&P מעלות נכתב כי "בכוונתנו לבחון את המודל העסקי של הקבוצה ואת תוצאותיה הפיננסיות ולשכללם בדירוג הכולל יחד עם השלכות מצבה הפיננסי של חברת האם, אירופה ישראל".

בנוסף, מציינים ב-S&P מעלות כי "פעילותה של אלביט מאופיינת בהקמה והשבחת פעילויות לצורך מכירתן והשאת רווחי הון לחברה". S&P מעלות מדגישים כי "מודל פעילות זה הינו ספקולטיבי ותנודתי מאד, כפי שניתן לראות ביחסים הפיננסים החלשים של החברה בשנתיים וחצי האחרונות. להערכתו התנודתיות ביצירת תזרימי מזומנים עשויה להשפיע לשלילה על הדירוג".

עוד מציינים כלכלני S&P מעלות כי "נזילותה של הקבוצה הינה מספקת ואיננו רואים בעיית נזילות בטווח הנראה לעין. הקבוצה דואגת לפריסת עלויות טובה ובשנים האחרונות השליכה למחזר פרעונות ולשמור על כרית המזומנים שלה"