ניר גלעד: "הגז המצרי יחזור לזרום; אין לנו סיבה למהר"

מנכ"ל החברה לישראל בשיחה עם "גלובס" ברקע הדוחות הרבעוניים: "כיסינו את צריכת הגז שלנו לתקופה הקרובה" ■ לגבי פרשת עופר ספנות: "אין שום קשר לחברה לישראל"

ברקע פרסום תוצאות כספיות מעורבות לחברה לישראל , שוחח "גלובס" עם מנכ"ל החברה ניר גלעד ועם מנכ"ל צים רפי דניאלי.

- היכן משתבצת החברה לישראל במפת רכישות הגז שהשוק רואה עם החוזים של בזן ונייר חדרה?

גלעד: "כיסינו את צריכת הגז שלנו לתקופה הקרובה עד שנצטרך גז נוסף. צריכת הגז שלנו מחולקת ל-3: כיל, בזן ותחנות הכוח שאנחנו מקימים. כיל ובזן מכוסות והתחנה הראשונה תתחיל לפעול עד ראשית 2013, כך שניתן לומר כי צריכת הגז של החברה לישראל קיימת לשנה וחצי - חלקם במחירים נורמאליים וחלקם במחירי ספוט".

- והגז המצרי?

"אנחנו מעריכים כי בשלב מסוים הגז המצרי יחזור לזרום - אני לא סבור שהוא יהיה סגור כי הוא צינור דולרים לכלכלה המצרים. כמו כן, יש לזכור כי בסוף 2012 כבר יהיה גז מ'תמר' ואין סיבה למהר".

- ראינו העמקת הפסדים שצים ברקע הוצאות מימון כבדות.

דניאלי: "התוצאות של הרבעון הנוכחי מצביעות על שיפור הן בהכנסות,הן בכמויות והן ב-EBITDA. מחירי הדלק ברבעון החולף גבוהים מאוד ביחס לשנה שעברה ויש עדיין עודף היצע בענף הספנות כך שקשה מאוד להעלות מחירים. אם מסתכלים קדימה, הצפי של הבנק העולמי הוא לשיפור מגמה במחצית השנייה של 2011 אל תוך 2012-2013. אנחנו בהליכי פיתוח עסקי ופתחנו 2 קווים חדשים - אסיה לאירופה ואסיה לחוף המזרחי של ארה"ב דרך תעלת פנמה".

- למרות שאין קשר בין החברה לישראל לבין עופר ספנות, מהי תגובתך לפרשה של הימים האחרונים?

גלעד: "אנחנו סמוכים ובטוחים שמדובר באי הבנה שתוסדר בזמן הקרוב. הגורמים בארה"ב הבהירו שאין שום קשר לחברה לישראל, ואני לא מעריך שגוף מסוים ימשוך השקעה או יממש החזקה בחברה עקב הפרשה".

גלעד הוסיף לסיכום כי "אנחנו בתנופה של צמיחה, ממשיכים להשקיע גם בבטר פלייס וגם בצ'רי, משקיעים רבות בייצור החשמל בארץ ובעולם, כיל ממשיכה להרחיב פעילויות בארץ ובחו"ל, והקבוצה נמצאת בתנופת פיתוח".