ריץ' סילברסטין: "אני לא אוהב פרסום כי רובו זוועתי"

סילברסטין, שותף במשרד הפרסום GOODBY, SILVERSTEIN & Partners, בפסטיבל קקטוס הזהב: "העבודה הטובה ביותר היא זו שעושים כשהלקוח לא התכוון אליה"

"המירוץ המטורף הזה של התעשייה הוא בעיה לעסק, כי אנחנו מחפשים את הדבר הבא במקום לחפש את הדבר שהוא 'חסר זמן'" - כך אמר אתמול (ד') ריץ' סילברסטין, שותף במשרד הפרסום האמריקני GOODBY, SILVERSTEIN & Partners, שהגיע לקחת חלק בפסטיבל "קקטוס הזהב" 2011.

במהלך ארוחת בוקר לא פורמלית עם 12 מבכירי מנהלי הקריאייטיב בישראל, אמר סילברסטין: "כולנו מנסים לגלות לאן התעשייה הולכת, דברים בדרך-כלל לא קורים כי תכננו אותם אלא פשוט כי עושים אותם" .

בשיחה הרבו אנשי הקריאייטיב לשאול את סילברסטין על אופן העבודה השוטפת מול לקוחות, וגילו כי גם מי שנחל הצלחה פנומנלית בענף הפרסום ועוטר פרסים בכל התחרויות הנחשבות, איננו שבע נחת מהלקוחות או מהמקום שהספיק לתפוס בתעשייה.

לטענתו, "העבודה הטובה ביותר בעולם היא במועדון הפרו-בונו, כי העבודה הטובה ביותר היא זו שעושים כשהלקוח לא התכוון אליה. פרסומאים לעולם לא באמת מורשים להשתמש בכישרונם. יש בצד הלקוח הרבה מאוד אידיוטים, והם אומרים לך מה טוב ומה לא. החוכמה היא לעקוף אותם, לתת להם את מה שהם חושבים שהם רוצים, בזמן שאתה נותן להם את מה שצריך להיות. בעיניי תמיד טוב שיש CEO שמחליט. ברוב הארגונים יש יותר מדי אנשים שיכולים להגיד 'לא', וחוץ ממעטים למעלה אף אחד כמעט לא יכול להגיד 'כן'".

סילברסטין לא מאוד נלהב מהתוצרים שהענף מנפק: "אני לא אוהב פרסום כי בעיניי רובו זוועתי. אתה פותח טלוויזיה בלונדון - מקום שנחשב לפרסום מעולה, ו-90% זה זבל. גם העבודה שכל-כך נחשבת בסופרבול בעיניי לא טובה ברובה. פשוט מקובל שאנשים חושבים שהיא טובה".