תשובה לקינדל של אמזון: מסך מגע לקורא ספרים אלקטרוני

קמעונאית הספרים האמריקנית בארנס אנד נובל הציגה השבוע את הגרסה החדשה שלה לקורא הספרים האלקטרוני Nook ■ יכול לאחסן עד 1,000 ספרים אלקטרוניים

קמעונאית הספרים האמריקנית בארנס אנד נובל הציגה השבוע את הגרסה החדשה שלה לקורא הספרים האלקטרוני Nook. הגרסה החדשה של המכשיר כוללת מסך מגע ושוקלת פחות מספר ממוצע בכריכה רכה. אורך חיי הסוללה של המכשיר הוא עד חודשיים, ובזיכרונו הוא יכול לאחסן עד 1,000 ספרים אלקטרוניים.

בארנס אנד נובל מנסה לשבור את השליטה של אמזון , יצרנית קינדל, בשוק קוראי הספרים האלקטרוניים ולהתחרות גם עם אפל, שהאייפד שלה יכול לשמש גם הוא לקריאת ספרים אלקטרוניים.

הצגת הגרסה החדשה של Nook הגיעה במקביל לכך שתאגיד התקשורת Liberty Media הציע לרכוש את בארנס אנד נובל בעבור מיליארד דולר. על-פי ההערכות, אחת הסיבות להצעת הרכישה מצידה של Liberty Media היא רצונו של התאגיד לקבל שליטה גם על שיווק ה-Nook.

בארנס אנד נובל, שהציגה לראשונה את ה-Nook ב-2009, שואפת להתאים את עצמה לשוק הספרים המשתנה, שבו הולכים ותופסים קוראי הספרים האלקטרוניים נתח גדל אצל הצרכנים, על חשבון הספרים המודפסים.

בסוף השבוע שעבר הודיעה אמזון כי היקף המכירות של ספרים אלקטרוניים עבור קינדל עולה על זה של הספרים המודפסים. על-פי המידע שנמסר מאמזון, מאז ה-1 באפריל השנה נמכרים באתרה 105 ספרים אלקטרוניים על כל 100 ספרים מודפסים.

הגרסה החדשה של Nook, שתעלה על המדפים ב-10 ביוני, תימכר ב-139 דולר - מחיר זהה לזה של מכשיר קינדל המתחרה. אנליסטים מעריכים כי לקראת עונת החגים תחול ירידה נוספת במחיר.

האנליסט ג'יימס מקוויבי מפורסטר העריך כי "אמזון תיאלץ ללכת בעקבות בארנס אנד נובל, קודם כל עם המסך הצבעוני ולאחר-מכן עם מסך המגע".