מתקשה להשיג מימון: חזי בצלאל מבקש הארכה להגשת הערבות להקמת חברת סלולר חדשה

בצלאל היה אמור להגיש היום את הערבות הכספית לשם הבטחת זכייתו במכרז הסלולר ■ ל"גלובס" נודע כי בנק דיסקונט לא העמיד לו את הערבות כי בצלאל התקשה להשיג ביטחונות ■ משרד התקשורת יתכנס להתייעצות משפטית ויכריע האם לפסול את בצלאל מהמכרז

איש העסקים חזי בצלאל הודיע למשרד התקשורת שהוא כנראה לא יוכל להציג היום (ו') את הערבות הכספית הנדרשת לצורך הבטחת זכייתו במכרז הסלולר. היום בבוקר נערכו התייעצויות בשיתוף שר התקשורת משה כחלון ו-ועדת המכרזים, והוחלט לקיים מחר התייעצות משפטית כדי להחליט האם לפסול את בצלאל או לאפשר לו הארכה כדי להציגה בתוך מספר ימים.

ל"גלובס" נודע כי בצלאל לא השיג את הביטחונות הנדרשים לבנק דיסקונט ולכן הבנק לא העמיד לו את הערבות. מהדיווחים שמגיעים למשרד התקשורת מסבירים אנשיו של בצלאל שמדובר בקשיים טכניים ושיש לו את הכסף הדרוש, אך ככל שעובר הזמן גובר החשש במשרד התקשורת שמא יש לבצלאל קשיים אחרים להעמיד את הערבות בסך 710 מיליון שקל.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", בצלאל אמור היה להציג את הערבות עד השעה 17:00 אך דחה את הפגישה במשרד התקשורת וטען שיאחר. בסופו של דבר בערב גם לא הציג את הערבות ואנשיו אמרו שינסו לעשות זאת היום, אלא שכאמור גורמים בקבוצתו דיווחו למשרד התקשורת שהוא כנראה לא יוכל לעשות זאת היום והוא מבקש הארכה.

נציין שבשבועות האחרונים התרוצצו שמועות רבות על כך שבצלאל מתקשה להשיג את המימון לפרויקט בגלל בעיות שאינם קשורות רק בו, אלא קשורות לבעיות רגולציה קשות שמתלוות לפרויקט, ושמשרד התקשורת לא סיים לטפל בהם כמו היתרים לבניית אנטנות קטנות שבלעדיהם אי אפשר להקים רשת סלולרית בישראל. ואולם אנשיו של בצלאל דחו את הטענות ואמרו שבכוונתם לעמוד במחויבותם ולהקים את הפרויקט.

מבחינה משפטית טהורה במידה ובצלאל לא יגיש את הערבות עד סוף היום דינה של זכייתו להתבטל ומי שזוכה במכרז היא קבוצת מייקל גלפנד שהגיעה שלישית במירוץ. יחד עם זאת, לא ברור האם קבוצת גלפנד תהיה מוכנה בכלל לחזור ולממש את זכייתה כך שלמעשה כל המכרז נפתח מחדש.